zondag 28 november 2010

Na jaren zoeken....succes!!!

De oplossing voor het dagelijks scheren
Sinds mijn 15de moet ik me regelmatig scheren. Omdat mijn vader uit de klassieke school kwam, was dat keurig met een hoop scheerschuim en een scheermesje van Gilette. Dat ging tijden goed, namelijk toen ik nog weinig baardgroei had. Maar later werd het wat lastiger, want om goed glad te blijven moest ik eigenlijk dagelijks dit festijn herhalen. En daar bleek mijn huid lastig tegen te kunnen. Voor mijn huid bleek het slechts mogelijk om dat twee keer per week te doen, omdat ik anders gigantische rode plekken in mijn nek of op mijn wangen begon te krijgen en het helemaal schraal werd. Maar dat betekende over het algemeen ook veel baardgroei die ik eigenlijk niet wilde hebben. Veel scheerapparaten geprobeerd, maar die maakten het geheel alleen maar erger, mijn gezicht bleek ook niet echt geschikt voor geautomatiseerd en droog scheren. Maar het bleef 25 jaar lang wel iets wat in mijn gedachten bleef en waar ik om de zoveel tijd weer eens een verwoede, maar mislukte poging toe deed om op te lossen.


Tot twee maanden geleden ik weer een reclame van Braun zag. Je kon hun nieuwste apparaat, de Braun 3 series, geschikt voor nat en droog scheren, nu zonder risico uitproberen, want als het niet beviel stuurde je het gewoon terug en kreeg je je geld terug. Ik kreeg het apparaat en er stond al op dat je twee maanden je huid de tijd moet geven om te wennen. Dat was even doorzetten, maar....het is gelukt!! De Braun Series 3 is hetgeen waar ik 25 jaar naar gezocht heb op scheervlak!! Ik kan me nu iedere dag heerlijk scheren, zodat ik fris en fruitig en met babyzachte wangen :-) de nieuwe dag tegemoet kan treden. Voor de kleine finesses natuurlijk nog wel een Gilette erbij, want dat blijft natuurlijk uiteindelijk het betere ambachtswerk!!! Zo zie je maar, ook op je 41ste kun je nog verrast worden met iets dat al 25 jaar niet ging zoals je wilde!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten