woensdag 3 november 2010

Foutje van de regie

Een tijdje geleden kwam Daan naar mij toe. Hij vertelde dat hij het zo jammer vond dat ik niet meer met hem mee de klas in mocht als ik hem naar school bracht. "Maar", zei hij, "op de eerste woensdag van de maand mag dat wel en ik zou het zo leuk vinden als je mee zou gaan....". Tja, dan gaat je vaderhart echt open en zeg je dat natuurlijk toe. Nu bedacht ik mij afgelopen dinsdag dat het 3-11 de eerste woensdag van de maand was. Dat was Daan niet vergeten, want toen ik gisterenavond thuis kwam, was het eerste wat hij aan mij vroeg: "Papa, je komt morgen toch wel mee?". Natuurlijk kerel! Dus na het afzeggen van mijn afspraak met Geert Jan (want dan is de status van eBeleggen of Mobiel Bankieren toch net iets minder interessant), was ik er helemaal klaar voor. En ik zou nog geluk hebben ook, want de dames en heren uit groep vijf hadden ontbijt op school. 

Dus bracht ik vanochtend eerst Jeroen naar de klas en wilde toen naar die van Daan lopen. Maar dat mocht niet volgens daan, je mocht pas  om half negen naar binnen. Hoewel ik het wat vreemd vond, bleef ik maar even op het schoolplein, maar toen ik veel mensen naar binnen zag gaan, nam ik ook maar een kijkje en....ik trof een klas vol ouders aan die met hun kinderen van groep 5 vn de Halverwege bezig waren. Dus snel met Daan naar binnen, hij ging in zijn groepje zitten (met zijn hartsvrienden Anna Sofie en Davey) en.......tringggggg......daar ging de bel en kreeg ik het vriendelijk verzoek van de juf of ik het pand wilde verlaten! Aaiii....wat bleek? De inloop was van 8.15 tot 8.30 en daarna begon gewoon de les. Daan helemaal boos op de juf (of eigenlijk een beetje op zichzelf...) en ik had welgeteld 30 seconden kunnen genieten van mijn zoon in zijn klas. Om daarna 1,5 uur in de file te staan om naar Utrecht te komen. Foutje van de regie, gelukkig konden Daan en ik de afspraak maken om de eerste woensdag in december het gewoon nog een keer overnieuw te doen, maar dan goed!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten