maandag 29 november 2010

Artistieke vrijheid

En Randy, bedankt voor deze beeldige avatar, he!!
Ik ben nu sinds drie jaar programma manager van het Internet Portaal programma binnen Rabobank Groep ICT. Een geweldig programma, dat nog geweldiger gemaakt wordt door de mensen die erin werken. Een van de zaken mij altijd opvallen aan de mensen die in het programma werken is een grote liefde voor het vakgebied en een groot enthousiasme om resultaten neer te zetten. Maar de afgelopen tijd is er nog een andere grote invloed ingekomen, namelijk een verhoogde mate van creativiteit. Nu was die er altijd al geweest in het zoeken naar technische oplossingen, maar met het toetreden van Randy Daal aan ons team, hebben we er ook een echte artiest bijgekregen. Randy probeert de creativiteit die hij niet in zijn werk kwijt kan (en als je nagaat dat hij een front end expert is, die al leeft bij de creativiteit van zijn werk, dan kun je afleiden dat hij wel heeeeeel veel creatieve energie in zich moet hebben :-)) in het maken van avatars te steken. Dus op basis van enkele fysieke persoonskenmerken plus meer de kenmerken van iemand karakter cq liefhebberijen maakt Randy er een impressionistisch meesterwerkje van, war overigens qua uitstraling een erg hoog South Park gehalte heeft. Na enkele van zijn kunstwerken aanschouwd te hebben, kon ik er ook niet helemaal aan ontsnappen en kreeg ik dit meesterwerk opgestuurd. Ik ga er maar vanuit dat imitatie en persiflage de grootste vorm eerbetoon is, dus ik ben er blij mee, zeker met de geuzennaam Mr. Gadget :-). Maar een ding moet ik er toch wel bij zeggen: in het echt heb ik meer haar, dat is wel belangrijk om te weten :-)!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten