woensdag 1 juni 2011

Best eng!

Instrument van Sweeny Ans
Sinds twee maanden kom ik niet meer bij Nassau Kappers. Niet dat het met de meiden daar niet leuk is, maar aan mijn kapsel valt niet veel te verpesten en om de een of andere manier is het toch een mentale barriere om voor minder dan 10 minuten werk 18 Euro te betalen. Na de aankoop van een tondeuse en een ronsel praktijk om ons me te laten scheren (zoals eerder geblogd) had ik na drie keer de prijs van de tondeuse er alweer uit. Er bleef echter een nijpend probleem, en dat waren de nekharen (daar praat ik wel eens uit....:-)). Die waren uiteindelijk met de tondeuse moeilijk weg te krijgen, die rakkers. Dus even bedenken hoe de professionals dat doen: die gebruiken er een uit scheermes, zoals de echte barbieren ze gebruiken. Na een kort onderzoek kwam ik uit op www.scheerwinkel.nl, waar je alle soorten en maten kon kopen. Hoewel ik even gefascineerd werd door een mes van 300 euro en ook door de startersset (met onder andere een slijpriem....), besloot ik toch in te binden en gewoon een goed mes voor de beginner te kopen. Gisteren kwam het mes binnen en enrzijds is het wel een mooi apparaat wat echt intrigerend is, anderzijds is het ook wat intimiderend. En zeker als je denkt dat iemand anders met dat mes straks aan jou lijf gaat zitten, dan moet je wel heel erg veel vertrouwen in die ander hebben, want het lemmet is echt allejezus scherp! Dus maar even wachten tot Ans goed uitgerust is en goed licht heeft om voor de eerste keer via deze weg de haren eens te gaan verwijderen. Spannend hoor!!

2 opmerkingen:

  1. Sterkte!! (en ik zal onze maandelijkse uitstapje naar de babes missen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat valt wel mee, want Ans heeft vandaag gezegd dat ik de pot op kan, omdat ze het te eng vindt om te doen. Dus, dames, hier kom ik weer :-)!

    BeantwoordenVerwijderen