zaterdag 25 juni 2011

Een kleine Duitser

Jeroen had al een kuil gegraven!
Door de aankomst van alle papieren voor de vakantie, begon ik al erg in de juiste stemming daarvoor te raken. 's Middags moest ik de jongens bij de Hoek ophalen en zat ik nog steeds met mijn hoofd bij de espresso, de pizza en hoe ik aan goede kaarten voor de palio in Siena ging komen (paardenraces op 16 augustus wat een gigantisch spektakel schijnt te zijn). Daan was bezig een Donald Duckie te lezen en na hem in de boeien geslagen te hebben, gingen we samen Jeroen ophalen. Die was bezig in de zandbak en wilde mij graag laten zien wat hij bedacht had. Nou jongen, wat is dat dan, vroeg ik. Kijk eens papa, zei Jeroen, ik heb een hele mooie kuil gegraven en weet je wat dan handig is? Hij keek me lachend aan, sprong in de kuil en zei: als het nu lekker weer wordt, kun je er heerlijk in gaan liggen en luieren. Mooi he?? Ik kan bijna mijn lachen niet inhouden, maar kon nog net aan hem vragen of het dan de bedoeling was dat je 's ochtend ook voordat je erin ging liggen er een handdoek neer moest leggen om de kuil te reserveren. Jeroen trok een moeilijk gezicht, dacht diep na en zei toen volmondig en erg gemeend: nee, natuurlijk niet, dat is toch echt stom??? Nou ja, blijkt dus toch dat hij 1/16 Italiaans bloed heeft van vaders kant, en kennelijk toch geen Duits bloed van mama's kant (hoewel die wel erg in het Oosten des lands tegen de grens ermee besmet geraakt had kunnen worden :-)).

2 opmerkingen:

  1. ...benieuwd of je iets kan krijgen voor de 'palio', want is mij nooit gelukt! En toch ook twee keer geprobeerd toen we in de buurt waren in Italie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan wel iets regelen, de contacten heb ik al. Vraag is of ik het ervoor uit wil geven. Ik kan bij iemand op het balkon zitten, maar de prijzen varieren van 200 tot 400 Euro. Dat vind ik wat prijzig voor een wedstrijd van 1,5 minuut!! Ik kreeg wel de tip dat de drie dagen ervoor "trail races" zijn, die lijken er natuurlijk erg op, en die zijn al vanaf 45 Euro te verkrijgen. Misschien dat dat wel een leuke optie is. Kijk maar eens even op http://www.jacopodellatorre.com/eng_index.php.

    BeantwoordenVerwijderen