donderdag 16 juni 2011

Doktersbezoek

Toch flink toegetakeld!
Toen ik Jeroen een tijdje geleden naar boven droeg, zei hij tegen me: "Papa, wat heb jij een vieze dingen in je nek....beeehhhhh!!!!". Dat waren drie moedervlekken die ik er al vele jaren heb. Maar toen Jeroen dat iedere avond ging herhalen, werd ik er wat gallisch van, dus besloot ik uiteindelijk ze maar eens weg te laten halen. Ik dacht dat dat een zware chirurgische ingreep ging worden, maar na een kort gesprek met de doktersassistente bleek dat voor sommige gevallen de huisarts dat gewoon zelf deed. Tegenwoordig had Dokter Heeneman ook op woensdagavond afspraken, dus toog ik gisterenavond naar de grens van Halfweg. Nou kan je om kwart over acht een afspraak hebben, maar dan mag je toch vaak gewoon tot half negen wachten. Na een korte inspectie kwam de dokter erachter dat de vlekken ongevaarlijk waren en dat hij ze weg kon halen, dus lag ik twee minuten later op mijn buik op de bank, waarna de dokter even een verdoving in de moedervlekken ging zitten. De prik zelf voel je haast niet, maar als de verdoving erin gespoten wordt, dan is dat toch niet het lekkerste gevoel ter wereld weet ik nu.  Dat gebeurde drie keer, daarna werden de moedervlekken "gedroogd"  en toen uitgelepeld. Verdovingen zijn goed, want ik voelde er verder niets van, anders dan dat de dokter even flink op mijn rug moest leunen voor het juiste hefboom effect. Maar twintig minuten later was het geheel afgerond en had ik alleen een stijve en gevoelloze nek, twee grote pleisters en drie moedervlekken minder. Uiteindelijk bleken het toch nog flinke wondjes te zijn, dus het gaat nog wel een paar dagen duren voordat eea helemaal hersteld is! Maar Jeroen kan in ieder geval niet meer klagen :-). Oh ja, omdat ik er toch was mocht de dokter toch nog even naar mijn kuit kijken nav de pijn bij het hardlopen en constateerde dat er een spierscheuring opgetreden was, waar bloed in terecht was gekomen en waardoor er nu flinke blauwe plekken ontstaan. Gezond hoor, dat sporten (maar ja, vandaag toch maar weer even les 6 van start to run gedaan en voor het eerst ook RunKeeper mee laten lopen, 2,5 km, dat moet meer kunnen worden!!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten