vrijdag 10 juni 2011

Lijfstraffen zijn zo gek nog niet!

Voor deze mensen was dit niet erg genoeg!!
Soms hoor je berichten waar je gewoon misselijk van wordt. Afgelopen donderdagochtend zat ik zoals gewoonlijk in de auto naar Utrecht. Dan heb ik altijd BNR aan om even te "syncen met de wereld". Ik zat zelf nog even met mijn hoofd in de voorbereiding van mijn eerste afspraak, toen ik opgeschrikt werd door een nieuwsbericht dat vertelde dat een echtpaar hun 8 jarige dochter op internet had aangeboden aan pedofielen om sex met haar te hebben (artikel: klik hier). Gelukkig bleken de "ouders" bijtijds opgepakt te zijn en de gore pedo die ervan gebruik wilde maken ook. Ik wist echt niet wat ik hoorde, en nadat het bericht afgelopen was, was ik zo vervuld met walging hiervan, dat ik de rest van de rot (toch nog zo'n 20 minuten) hier de hele tijd over aan het nadenken was. Op de een of andere manier ga je het namelijk ook nog eens projecten op je eigen kinderen en rollen de koude rillingen over je lijf!! Hoe kan iemand dit überhaupt doen en dan ook nog eens met zijn of haar bloedeigen dochter. Wat voor een ongelofelijk zieke geest moet je dan wel niet hebben!! Ik ben absoluut geen voorstander van de doodstraf (al is het maar om het simpele feit dat een verkeerde executie niet opweegt tegen 100 "goede"), maar ik ben ook van mening dat dit soort zieke geesten echt nooit meer te genezen zijn en dat je de maatschappij hiervoor echt niet te beschermen. Dus hoewel het een erg dure grap is voor de maatschappij, lijkt mij levenslange (en dan ook zonder mogelijkheid om vrij te komen) opsluiting in een isoleercel wel het minste wat we hier als straf op zouden moeten leggen aan deze randdebielen. En om eerlijk te zijn: dit soort zaken doet mij toch wel eens denken dat lijfstraffen in sommige gevallen toch echt niet zo een heel gek idee zijn (de oude Chinezen hadden er, gezien de foto, wel ideeen over). Niet continue, maar gewoon, soms even, om die schoften eraan te herinneren dat we niet vergeten zijn wat ze gedaan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten