zondag 5 juni 2011

Hardlopers zijn....

Hier kon ik nog lachen....
Vanochtend hadden Ans en Jeroen er zin in. Ondanks het wat mindere weer (het motterde een beetje) trokken ze hun sportkleren aan en gingen hardlopen. Jeroen was redelijk snel terug, want hij vond het saaaaaaaai (dat kan ik me wel voorstellen). Ans kwam echter bezweet en geënthousiasmeerd terug en een half uur later kreeg ik het verzoek om op internet de cursus "Start to Run" van Evy Gruyaert op te snorren. Nu is dat in dit geval via NewsLeecher normaal geen probleem, maar nu had ik eerst drie missers (missende files) voordat ik alles gevonden had. In totaal 57 lessen om er uiteindelijk toe te geraken 10 km te kunnen hardlopen. Dus op de usb, en daarna naar de laptop en hop, eea stond op de iPod van Ans, maar om het geheel uit te proberen (de techniek dan) had ik hem eerst op mijn iPhone gezet. Nou, dat was volgens mij ega een mooi punt om ook eens met hardlopen te beginnen. Normaal lach ik dat simpel weg, maar deze keer dacht ik: daar zit nog wel wat in. Zal ik.....?

En ja hoor, ik besloot letterlijk en figuurlijk de stoute schoenen aan te trekken en een uur later liep ik door het rustieke Halfweg voor de eerste les van wel 18 hele minuten. Dat ging ik natuurlijk lachend doen. Nou, qua genoeg lucht hebben wat het geen probleem (maar ja, we hebben het over 18 minuten, he), maar na een minuut op tien voelde ik een "pets" in mijn rechterkuit, waarna die goed pijn ging doen. Uiteraard bikkelde ik door en ronde het programma af, maar thuis gekomen, was de kuit al keihard geworden en stortte ik voor de TV (waar Nadal net de eerste set van Federer had gewonnen) in elkaar. Een warme douche hielp ook nog niet veel, waardoor ik nu nog hinkelend door het huis ga. Hopelijk gaat het morgen wat beter, anders word ik het lachertje van CRM Distributrie morgen. Ik wilde zelf overigens morgen alweer aan de gang gaan met les 2, maar dat mag dus niet, ik moet het volgens het schema opbouwen. Nou je, vooruit, deze keer zal ik luisteren. Mijn einddoel voor dit jaar: ik wil 5 km onafgebroken en zonder aan het eind in te storten kunnen lopen. Een doel moet je altijd stellen, want anders weet ik al hoe dit af gaat lopen. Steunbetuigingen zijn welkom :-).

3 opmerkingen:

  1. Het Couch to 5K programma is ook erg fijn (http://running.arnehulstein.nl/schema/). Daar ben ik nu mee bezig. Sterkte met het hinkelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt, ik hou het even bij Evy, met dat mooie, zachte, Vlaamsche accent :-)

    BeantwoordenVerwijderen