vrijdag 17 juni 2011

The Oasis Thai Spa

Aardige massage, maar niet geweldig
Ik ben een grote fan de "100%" gidsen. Ik heb ze gebruikt in steden waar ik nog nooit geweest was (zoals bijvoorbeeld Rome), maar ook in steden waar ik al heel veel geweest ben en dan nog konden ze me nog verrassen (een van de hoogtepunten: de wandeling door Brooklyn in New York, het hoogtepunt van mijn laatste bezoek daar!). Nu was ik laatst met Daan en Jeroen pannenkoeken happen in Haarlem bij het Elfenbankje, en wat schetst mijn verbazing: er bleek ook een boekje 100% Haarlem te zijn. En daar in de aanbieding voor 5 euro, dan kan ik dat natuurlijk niet laten liggen.

Van de week keek ik het boekje voor het eerst eens door, en een flink aantal bestemmingen kende ik natuurlijk al. Maar mijn oog viel op een van de zaken in het boekje, om precies te zijn The Oasis Thai Spa. Dat was enerzijds omdat ik dacht "he, hebben ze dat ook in Haarlem" en anderzijds omdat ik nog steeds flinke pijn in mijn kuit heb van het hardlopen. Een massage leek me dan wel lekker. Dus een mailtje sturen en binnen twee uur was de afspraak gemaakt. Vandaag om 10 uur was ik paraat en het eerste dat mij wel opviel is dat het er nogal sjofeltjes uit zag van de buitenkant. Dat werd aan de binnenkant eerlijk gezegd niet veel beter. Handdoeken waar net even teveel rafeltjes aan zaten, de muziek die net even een keer teveel oversloeg, het was het allemaal net niet. Maar wie a zegt, moet ook b zeggen, dus na een gesprek in gebrekkig Engels met een van de masseuses (Nederlands stond niet in haar vocabulaire) belande ik op de behandeltafel. De massage duurde anderhalf uur en was een mix van een sport massage en een kruidenstempel massage (daar hebben ze hete water op gegooid, dat kan ik je verzekeren).

Massage was best ok, maar het haalde het niet bij de Shiatsu massage  die ik van masseur Dick de Boer gewend was. En praten was er ook niet bij (los van het feit dat ik op 2 meter afstand lag van twee andere klanten), de masseuses spreken geen woord Nederlands dus en starten ook geen gesprek op. Dus al met al een redelijke ervaring, maar ik had in mijn hoofd dat als het goed zou zijn, ik regelmatig mijn benen zou laten masseren na een week lopen. Wellicht dat dat nog gaat gebeuren, maar niet hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten