zaterdag 4 juni 2011

Nog een geweldige muziek service: AUPEO!

Ik geniet nog dagelijks van van mijn aankoop van mijn Sonos installatie. Helemaal de koppeling met Spotify blijft echt te gek! Maar er komen steeds meer muziek diensten bij die meer dan de moeite waard zijn. En het mooie is: daar stuurt Sonos je ook gewoon berichten over, dus je wordt prima op de hoogte gehouden. Zo kreeg ik afgelopen week een mail dat de muziekdienst Aupeo! Aupeo is een soort internet radio, maar dan net even anders, want het is niet echt een radio station, maar eigenlijk een continue stream van muziek. Je kunt wel je eigen stijl kiezen. Dus ik ging gelijk door naar Rock en vond daar Classic Metal, Classic Rock, Punk, INdie, Rock Charts, voor een ieder wat wils.

Maar wat mij natuurlijk direct aantrok: Hair Metal!! Gelijk ingetuned en wat volgde er: White Lion, Guns & Roses, Kiss, Ozzy Osbourne (hair metal?),  Cinderalla en Tesla. En dat waren alleen maar de eerste nummer. Voordeel is dat je niet zelf dingen samen hoeft te stellen, maar dat iemand anders er al over nagedacht heeft om de muzieklijst samen te stellen. Sprak mij zeker aan!! Verder kijkend heb je ook diverse andere streams, waarvan ik het jazz kanaal ook heb uitgeprobeerd en dat ging ook lekker. Voor zover ik het nu heb kunnen zien is Aupeo (dat natuurlijk ook via de PC te beluisteren is) een gratis service die ook zo blijft, dus zeker de moeite waard om het eens uit te proberen. Sinds mijn ontdekking staat hij in ieder geval iedere dag op (naast Spotify met de cd van Ben Saunders, die swingt echt als een zotte!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten