maandag 13 juni 2011

Rennen

Nieuwe schoenen en iets voor de kuitjes!
Na twee dagen rust (ja, ik hou me strak aan de aanwijzingen) was het zondag tijd voor weer een volgende sessie in het kader van Start to Run. Omdat ik na de derde les erachter was gekomen dat mijn mooie Lacoste schoentjes wel mooi zijn, maar qua zool een erg weinig dempende werking hebben, had ik bij mijn huisleverancier Haverhals een paar Asics loopschoenen gekocht. Overigens kwam daar toch weer uit wat een topwinkel dat toch is. Zonder enkel probleem werden door de verkoopster (en ik schaam me, diep, diep, diep dat ik haar naam vergeten ben, ik hoop dat Jenke me kan helpen, anders blameer ik mezelf echt....) diverse paren van boven gehaald en kon ik ze allemaal zonder problemen passen en werd en ook nog even specifiek naar mijn voeten gekeken (mn naar het eventueel naar binnen of naar buiten doorzakken) om met het juiste advies te komen. En dat advies luidde uiteindelijk dat ik het goedkoopste paar moest nemen. Als dat niet eerlijk is, dan weet ik het niet meer. Dus, ook voor je loopschoenen, 0800-beljenkehaverhals!!!

Zondag dus de vierde les van Evy op de iPhone aangezet en rennen maar. Waar ik in les 2 en 3 geen enkel probleem had, ging het deze keer moeizamer. Niet omdat ik nu opeens naar adem snakte, maar de pijn in mijn rechterkuit kwam weer terug. Misschien toch omdat ik iets meer heuvel(tje) op liep, maar na een minuut of tien werd mijn kuit weer erg stijf. Uiteraard wel doorgebikkeld en een nieuwe route gelopen, maar echt lekker voelde het niet. Thuisgekomen eerst met Daan naar aikido (auw) en daarna een warme douche, maar dat loste nog niet alles op. Daarom maar Perskindol op de kuit gesmeerd en dat hielp wel aardig. De rest van de dag wel een beetje verder gehinkeld, maar gedurende de dag ging het steeds beter. Ik denk dat ik uit voorzorg vanaf nu na het lopen de Perskindol maar bij de hand houdt, en daarnaast eens kijken of ik weer een goede masseur in de buurt kan vinden (misschien toch de Thaise massage in Haarlem eens uitproberen).

1 opmerking: