zaterdag 30 mei 2009

Alpe d'HuZes Sponsoring


Afgelopen week kreeg ik twee verzoeken om collega's (Joost van Kalmthout en Guy Geeraerds Site Management) te sponsoren in hun pogingen om meerdere malen de Alpe d'Huez te bedwingen. Joost en Guy doen dat niet voor zichzelf, maar om geld te verzamelen voor onderzoek naar de genezing van en de verhoging van de kwaliteit van het leven met kanker. Voor mij geen enkele vraag: dat doe je natuurlijk gewoon! Dit geheel gebeurt onder de noemen Alpe d"HuZes met als onderschrift: "opgeven is geen optie".

Nu ben ik enigszns bekend met deze stichting. De oprichter ervan is Peter Kapitein. Peter was tijdens mijn periode bij CMG een zeer gewaardeerde collega en zelfs wel meer dan dat. Als er één man was, die account management in optima forma personificeerde was het Peter. Hard maar rechtvaardig, met altijd de klant in het centrum. Het succes van CMG bij de account waar Peter werkzaam was, was grotendeels aan hem toe te schrijven. Niet alleen kende hij de klant op en top, hij wist ook een uitstekend team competence en sales managers om zich heen te verzamelen (waarvan ik het geluk had er één te zijn). het enthousiasme en de drive van Peter wist velen tot grote hoogte te drijven (en uiteraard vielen er ook wel eens mensen af die niet door de ballotage heen kwamen).

Peter was toen ook al een op en top sportman, die als triatleet van zich liet gelden. Ik weet zeker dat het één van mijn meest moeilijke moment in mijn carriere is geweest toen ik hoorde dat Peter kanker had. Dat is inmiddels alweer meer dan 4 jaar geleden. Inmiddels heeft Peter een hele rij behandelingen ondergaan, waarvan de laatste een stamcel therapie was en als de echte vechtjas die hij is, heeft hij geworsteld en is boven gekomen. De kanker is nu weg, maar zoals Peter zelf schrijft "hij vblijft op zijn hoede, want hij weet met wat voor sluwe vos hij te maken heeft.

Guy en Joost, heel veel succes en op mijn steun hebben jullie inmiddels kunnen rekenen. en als de benen nog niet moe zijn na een keer of drie die berg op, doe er nog eentje extra!! En doe Peter de groeten van me als je hem op de Alp ziet!

En uiteraard een oproep aan iedereen die dit blog volgt, er is nog tijd om te sponsoren via de website van Alpe d´Huzes. Aarzel niet en steun een renner!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten