zaterdag 16 mei 2009

Blackberry versus iPhone

Om nog even op een post van gisteren terug te komen. Voor mijn werk gebruik ik met heel veel plezier een Blackberry en privé een iPhone. Veel mensen vragen mij wat nu de beste van de twee is. Helaas moet ik iedereen teleurstellen: daar is echt geen eenduidig antwoord op te geven. Ik heb niet voor niets twee verschillende apparaten!

Persoonlijk vind ik dat de Blackberry voor zakelijk gebruik echt "hands down" deze strijd wint. Het waarom is simpel: het heeft de beste e-mail functie op een handheld ter wereld. En aangezien ik daarvan binnen de werksfeer het meest gebruik maak, is alleen daar al door het een beter apparaat. Het zit hem voornamelijk in het toetsenbord (daarop typ ik bijna net zo snel als op een volwaardig toetsenbord op PC of laptop), dat groter is en waarop je echt de toetsen in kunt drukken. En een ander goed punt: de batterij houdt het lang uit.

Voor privé gebruik ben ik echter een iPhone fan. Ik schrijf geen lange mails privé, maar ik wil wel de beschikking hebben over mijn e-mail. En dat is prima geregeld. zeker als het je met name gaat om te zien wat er binnen komt. Het zou een voordeel zijn als Apple in ieder geval het mogelijk maakt om ook de e-mail sideways te kunnen gebruiken. Dat is nu nog niet standaard en moet je additionele programmaatjes voor instelleren en die dan vervolgens je mail weer naar het e-mail programma exporteren etc etc. Gehannes waar je niet op zit te wachten. Maar als entertainment center is hij geweldig (qua muziek helemaal!) en hij is met veel gadgets te pimpen. Soms heel nuttig (ik ben helemaal weg van de Teletekst app en een convertor voor alle maten die je ongeveer tegen kunt komen) en soms volstrekt zinloos maar wel geinig (bv het geluid van een startende Ferrari Testarossa, voor de echte liefhebber). Oh ja, en je kunt ook Wolfenstein erop spelen! En natuurlijk: hij blijft er geweldig uit zien, estetisch zeer verantwoord en goed in de hand liggend!

Ik hou het dus voorlopig bij twee toestellen, want een hybride zie ik nog niet zo snel verschijnen (Blackberry probeerde het met de Storm, waarin men een touchscreen introduceerde om de iPhone het vuur aan de schenen te leggen, maar dat is een gerocht eerste klas, heb ik in de USA mogen aanschouwen/ voelen).

Oh ja, met beide toestellen kun je ook nog eens heel behoorlijk bellen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten