zondag 17 mei 2009

Wheeler Dealers rules!!


Het leuke van het vroeg in de sportschool zijn om een pittige work out te doen is dat je nog eens ziet wat er op de vroege ochtend op TV is. Zo ben ik tegen het programma "Wheeler Dealers" gestuit op Discovery Channel gestuit. Nu kijk ik bijzonder weinig televisie, maar dit is toch wel een bijzonder leuk programma, waar ik graag een half uurtje voor uittrek, zeker als ik dan toch ook op een bike- of wave machine bezig ben.

Het concept is heel simpel: er zijn klassieke auto's die bijna helemaal aan gort zijn door de tand des tijds en slecht onderhoud. De twee hoofdrolspelers, Mike Brewster (de handelaar) en Edd China (de monteur), gaan er vervolgens mee aan de slag om de auto tegen zo laag mogelijke kosten te herstellen. Mike zoekt de onderdelen en koopt scherp in, terwijl Edd ervoor zorgt dat de auto weer heerlijk gaat lopen en er kek uit gaat zien. Aan het eind zoekt men een koper en uiteraard is het dan het doel om voor meer te verkopen dan de inkoop plus herstelkosten.

Qua concept spreekt het mij wel aan, maar is het natuurlijk niet zo heel bijzonder. Maar zoals vaak in situaties zijn het de mensen die ergens een succes van kunnen maken. Mike en Edd hebben namelijk duidelijk een passie voor het onderwerp waar ze mee bezig zijn. Ja, het is TV, dat weet ik, maar het enthousiasme waarmee beide heren aan de slag gaan en oprecht blij zijn als ze een moeilijk onderdeel gevonden hebben of de teleurstelling als ze de motor niet net zo afgesteld krijgen als ze zouden willen is echt. En dat maakt eigenlijk de totale show. Voeg daaraan toe dat dit geheel met Engelse nuchterheid en humor gebracht wordt in plaats van de geheel over the top aanpak van gelijksoortige Ameriukaanse programma's "pimp my ride" of "over hauling" en ik ben je man! Uiteraard moet het onderwerp je nog aanspreken, maar als je van klassieke auto's houdt, dan kan ik niets anders doen dan Wheeler Dealers aanraden! Ik geef het een 9 uit 10. Check de site voor meer informatie als je nieuwsgierig bent geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten