zaterdag 23 mei 2009

Campagne Europese verkiezingen


Na mijn blog entry van gisteren over de Europese verkiezingen, ga je er toch gelijk meer op letten. In Zwanenburg (de buurgemeente van het rustieke Halfweg, wat natuurlijk vele malen superieur is aan Zwanenburg :-)), kwam ik tijdens het boodschappen doen langs de plek waar alle politieke partijen mogen plakken en flyeren.

Het eerste wat direct opviel was dat er geen affiche was van de Europese Klokkenluiders Partij, hoe kan dat nou? Zeker voor zo een partij die het groots aan wil pakken (inclusief oude LPF stropdassen, dus!).

Het tweede wat opviel was de affiche van de VVD, met daarop prominent het gezicht van Hans van Baalen. Nu ben ik zeker geen campagne strateeg en mijn kennis en kunde van marketing en communicatie bepreken zich tot een paar vakken en afstudeerscriptie tijdens mijn studie Bedrijfskunde en wat jaren werk bij ING, maar ik zou tegen de VVD strategen willen zeggen: "HELLO, ANYBODY IN THERE???". Bekijk nou eens deze poster en vergelijk die eens met degene van Jeanine Hennis. Als je nu gewoon langs loopt, op welke kandidaat denk je dat de meeste mensen nu getriggered gaan worden? Een man van middelbare leeftijd, net iets te doorvoed en streng kijkened of een frisse, jonge, ambtieuze vrouw? Natuurlijk, uiteindelijk gaat het om de inhoud en, alle gekheid op een stokje, moeten we daar natuurlijk een keus op maken, maar ook uitstraling en charisma spelen hier een heel belangrijke rol! Dus alle respect voor Hans, ik zou als je goed wilt scoren inzetten op Jeanine, een liberaal gezicht voor de toekomst!

Daarom een keiharde plug voor alle stemmers: zorg voor VEEL voorkeursstemmen voor Jeanine, zodat ze gekozen wordt met meer voorkeurstemmen dan Rita Verdonk! Go Jeanine!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten