zaterdag 25 augustus 2012

Covent Garden en Forbidden Planet

Bij Forbidden PLaner
Na weer een avontuur in de metro, stapten we uit bij de Leicester Square halte. Vandaar was het een korte wandeling naar Covent Garden. Daar was een van de weinige winkels waar ik graag wilde kijken om iets te kopen. Prachtige winkel, erg "posh" ingericht, helemaal goed: alleen geen klik met iets wat ik wilde kopen. Dus onverrichte zaken terug. Dan maar naar Fred Perry, waar ik een mooi shirt zag uit de nieuwe Bradley Wiggins collectie, maar daar bleek niet de juiste maat beschikbaar te zijn. Twee keer mis, vandaag, ik besloot niet voor een derde poging te gaan. Na enkele optredens van straatartiesten bekeken te hebben, waar Covent Garden toch bekend om staat, de lunch bij Le Pain Quotidien (de New Yorkse variant blijft toch echt het beste) gegeten te hebben en voor Jeroen een mini Big Ben gekocht te hebben, liepen we richting Oxford Street om daar de metro richting het hotel te nemen. Maar voordat dat lukte, kwam ik langs een van mijn jeugd herinneringen, namelijk Forbidden Planet. Sinds mijn eerste bezoek is daar veel veranderd, ik weet nog dat toen ik daar binnenkwam de winkel gevuld was met comics en hier en daar een stuk speelgoed. Tegenwoordig is de begane grond helemaal gevuld met speelgoed, maskers, beeldjes, etc, terwijl de kelder gevuld is met tradepaperbacks, dvd's en de comics van de laatste paar weken. Daan en Jeroen vonden het een geweldige winkel, waar ze uren in hadden kunnen blijven rondlopen. Maar het was er wel erg duur voor ze. Het ultimum hierin waren drie dingen die ze vonden van het computerspel Minecraft: twee attributen die een plaatje waren uit het spel op plastic voor 23 pond per stuk en een Creeper voor 33 pond. Ongelofelijk duur voor wat je ervoor krijgt, en ze begrepen ook wel dat de prijs/ kwaliteit verhouding niet klopte, maar oh oh oh, wat hadden ze dat graag gekocht. Ik sta niet vreemd te kijken als ze er later zelf nog eens terug gaan komen. Na voor mij een trip down memory lane, was het tijd voor een echte trip, namelijk lopen naar Bond Street om daar de metro te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten