woensdag 8 augustus 2012

Take it easy, take the A2

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Een tijd geleden is de A2 verbreed van drie banen naar vijf. Heerlijk, lekker door kunnen rijden waar je vroeger veel in de file stond. Het nodigde alleen bijzonder uit om hard te gaan rijden. En als ik zeg hard, dan begint dat meestal bij 160 km per uur. Dat is best prijzig als je dan een bekeuring krijgt, want de maximum snelheid was eerst tot 120 km en later tot 100 km beperkt. Maar ja, controle (b)leek er toch nooit te zijn, dus dan is de verleiding te groot. Echter, sinds kort is er traject controle en dan ben je toch snel de pisang. Het werd dus zaak om gemiddeld op 100 km te blijven rijden. Ik was er niet van overtuigd dat ik dat onder de knie zou krijgen, maar dat viel erg mee. Natuurlijk is het opletten, want je zit er toch snel overheen (zeker op deze nieuwe weg met een nieuwe auto), maar het is uiteindelijk helemaal niet zo erg om op de twee rechterbanen te rijden in plaats van alleen de snelweg herkennen als je de vangrail strak links van je hebt. Het is zelfs wat onthaastend om zo te rijden na een dag mentale inspanning en ik betrap mezelf er nu op dat ik soms zelfs op de 95 km blijf hangen. Het moet niet gekker worden......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten