woensdag 22 augustus 2012

Temple Run

Topscore van Daan
Iedere vakantie zie ik dat we meer elektronica meeslepen. Daan en Jeroen spelen namelijk graag een spelletje als ze op reis zijn en ondanks het feit dat we Triominos mee hebben genomen en Mario Monoply, zijn de iPads en de Nintendo DSen toch favoriet. Het is dan altijd even zoeken wat "het spel van de vakantie" wordt, maar deze keer was dat snel beslist, het is namelijk Temple Run geworden. Voor wie het niet kent: het is het ultieme voorbeeld van een "wachttijd" spelletje. Dat wil zeggen: een spelletje dat je kan doen als je even op de tram staat te wachten of in de wachtkamer van de tandarts zit. Het enige wat je doet is continue wegrennen voor een stel gevaarlijke apen die achter je aanzitten omdat je een beeldje uit een tempel gestolen hebt (hoor ik daar iemand Indiana Jones of Tomb Raider zeggen?), over gaten springen en muntjes verzamelen. Daarmee kun je punten scoren, maar ook meters rennen en diverse achievements behalen. Maar het werkt erg verslavend: als je een potje gespeeld hebt, dan wil je snel nog een keer een spelletje doen om jezelf te verbeteren.Er is inmiddels een fikse oorlog uitgebroken tussen de mannelijke leden van het gezin om de "King of The Temple run" te zijn en blijven. Helaas moet ik toegeven dat Daan de punten koning en Jeroen de gerende meters koning is en dat ik tot nu toe met lege handen sta :-(, hoewel ik hen wel goed kan helpen om de achievements te regelen, maar dat komt met name omdat ik degene ben die het beste de Engelse teksten kan lezen wanneer er iets gehaald wordt, daarna regelen zij het simpelweg verder. Ik stop nu even met bloggen, want ik ga toch nog een poging doen om op het bord te komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten