dinsdag 21 augustus 2012

Van Newport naar Beddgelert

Op weg naar Koning Arthur
's Maandags was het tijd om Llys Meddyg te verlaten. Geheel volgens verwachtingen kwamen we haast niemand tegen van het hotel zelf, dat lukte pas toen ik uit wilde checken en toen bijna nog met tegenzin om een auto die onze wagen blokkeerde weg te halen. Llys Meddyg heeft mooie kamers en de badkamer die we hadden was een van de besten die ik in mijn hotelleven heb meegemaakt, maar van de gastvrijheid waar telkens over gerept werd heb ik eerlijk gezegd erg weinig gemerkt. Tja, dat is toch jammer voor 200 pond per nacht. Onze volgende bestemming was Beddgelert, een pittoresk dorpje gelegen in het natuurpark Snowdonia. Als tussenstop hadden we Corris gepland. Ik hoor mensen denken "waarom in vredesnaam Corris?". Dat had een simpele reden, daar is namelijk de attractie "King Arthurs Labyrinth"  gevestigd. Een leuke break van het rijden, je gaat met een boot redelijk diep een aantal ondergrondse grotten in, onder een waterval door, waarachter een aantal legenden uit Wales met poppen zijn uitgebeeld, met daarin in de hoofdrol, je raadt het al, King Arthur.

Ik vond het zelf qua opzet veel weg hebben van Pirates of thé Carribian in Disney, maar dat duurt 5 minuten en hier ben je een uur onderweg. In de groten moet je een helm op en dat bleek geen overbodige luxe te zijn, want ik stootte twee keer flink mijn knar. Na het bezoek aan het labyrint reden we in een keer door naar Beddgelert, wat er inderdaad erg pittoresk uitzag, met een riviertje dat dwars door het dorp stroomt. Erg leuk om te zien. Ook ons hotel, de River Guest House was snel gevonden, maar dat was gezien de omvang van het dorp ook niet moeilijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten