zaterdag 25 augustus 2012

Koffie in Londen

Caffe Nero, ik zou het vermijden
Op vakantie mag ik graag een bakje koffie nemen bij Starbucks. Ook in Londen zijn er genoeg vestigingen. Maar wat opviel is dat Starbucks hier geduchte concurrenten heeft. De grootste is waarschijnlijk Costa, die de slogan "We make it beter" gebruikt en gekozen is tot de koffieketen van 2011 en 2012 in de UK. Dat moest ik natuurlijk zelf ervaren en om een eerlijke vergelijking te kunnen maken, nam ik een keer een vanille latte en de keer erna een karamel latte, de koffies die ik bij Starbucks ook het meeste neem. Mijn conclusie is dat Costa in de buurt komt, maar het net niet redt bij Starbucks (wat overigens ook aan mijn vooringenomenheid kan liggen). Aan de andere kant is Costa aanzienlijk goedkoper. Een "medium" koffie bij Starbucks is hier 3.50 pond, terwijl Costa het voor 2.50 pond doet, waardoor het een aantrekkelijk alternatief is. Een andere uitdager is Caffe Nero, met als slogan "the best Italian coffee in the UK". Ook hiervan zijn er veel vestigingen inmiddels ontsproten, en bij ons bezoek in Camden, heb ik hier ook vanille latte genomen ter vergelijking. Laten we het zo zeggen: ik ga de caramel latte er niet proberen, want deze koffie kan ik alleen classificeren als "bocht". Prijs is ongeveer gelijk aan Costa, maar dan is dit wel echt een slecht alternatief. Costa is dus prima om te nemen als er geen Starbucks is of je op de kosten wilt letten, Cafe Nero op zeker links laten liggen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten