zaterdag 4 augustus 2012

Springpad

Prima applicatie om je prive zaken bij te houden
Hoewel ik een redelijk goed geheugen heb, lukt het met toch niet om alles te onthouden :-). Voor mijn "taken management"  op mijn werk, gebruik ik een mooie set apps op iPhone, iPad en MacBook Air, namelijk de OmniFocus. Maar voor mijn prive zaken past dat net niet op hetgeen ik nodig heb. Het is enerzijds gewoon te uitgebreid, maar het is ook wat minder eenvoudig om snel een aantekening te noteren en om bijvoorbeeld een webpagina op te kunnen slaan. Ik heb geprobeerd Evernote daarvoor te gebruiken, maar om de een of andere reden kon ik daar nooit echt helemaal mee uit de voeten, het deed net nooit precies wat ik wilde. Een tijdje geleden ontdekte ik Springpad.  Een gratis service, die je ook op je iPhone, iPad en laptop kunt gebruiken en die ook een mooie add in in je web browser heeft.  Ook bij Springpad even een paar keer goed kijken hoe eea werkt, maar dat had ik snel onder de knie. Je kunt zeer eenvoudig folders aanmaken en daar tal van verschillende activiteiten in aanbrengen (van notitie tot task tot link). Als je Springpad over meerdere devices gebruikt, wordt de data over alle devices gesynchroniseerd. Een webpagina opslaan in Springpad is ook een fluitje van een cent, zodat je alles wat je over een onderwerp vanaf het web wilt verzamelen eenvoudig bij elkaar kunt houden. En wat ook een mooie optie is, is om een folder te kunnen delen. Zo heb ik een Texas folder aangemaakt en deze met de USA vakantiegroep gedeeld, zodat we ideeën en gevonden informatie kunnen delen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat Springpad voor mij een mooie invulling is voor mijn behoefte om zaken te kunnen onthouden en structureren buiten mijn professionele werk om. Voorlopig blijf ik in ieder geval Springpad maar als mijn tweede geheugen gebruiken. Mocht je ook daarnaar op zoek zijn, zoals gezegd kun je het "voor gratis" uitproberen. Daar ligt in ieder geval dus geen drempel :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten