donderdag 9 augustus 2012

Legendes

Lego Flash, geweldig!
Gisteren kreeg ik een voicemail van Daan. Tenminste, dat dacht ik omdat er in mijn telefoon stond dat er vanaf zijn toestel gebeld was. Het bleek echter Jeroen te zijn die met een heel lief stemmetje vroeg, of ik hem kon bellen om de "legende van Two Face" uit te leggen. Dat was bijna goed, want hij bedoelde dat hij wilde weten hoe de schurk Two Face nu ontstaan was. De aanleiding was dat Daan en Jeroen het spel Lego Batman 2 hadden gekocht en daarin kwamen weer veel DC helden en schurken voor. En ze wilden graag weten waar die schurken nou eigenlijk vandaan kwamen. Dus na het eten kwam er een versie van "Opa vertelt...." en kon ik mijn kennis ten toon spreiden van het DC Universum en alle schurken en helden die daarin leven. Daan en Jeroen hingen aan mijn lippen en vonden het verhaal over Two Face geweldig.

Ik was nog niet klaar toen Jeroen vroeg "En Catwoman?". Dus vertelde ik mijn volgende verhaal. Toen ik dat afgerond had kwam de vraag "En Mr Freeze?". Zo volgde uiteindelijk Bane, Harley Quinn, Killer Croc, Killer Moth, Penguin en als uitsmijter Joker. Toen Daan en Jeroen nog meer wilden weten, was mijn spraakwater even op en beloofde ik de volgende dag verder te gaan. Wel erg leuk om over zaken te vertellen waar ik vroeger super enthousiast over was en om te zien dat zei dat ook vonden. Hebben ze toch wat DNA van mij overgenomen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten