vrijdag 3 augustus 2012

Mart Smeets

Met haar nog....
Gisteren keek ik naar de uitzending van Londen Late Night. Presentator was Mart Smeets.  Ik ben altijd een fan van Mart geweest, ik luisterde graag naar zijn commentaar tijdens de Tour de France, hij kon vanuit ervaring verslag doen van basketbal wedstrijden, ik vond hem altijd erg leuk Studio Sport presenteren en hij deed scherpe interviews tijdens de avondetappe. De kritiek dat hij zichzelf belangrijker vond dan zijn gasten vond ik minder van belang, want meestal was hij ook interessanter dan de mensen met wie hij een gesprek aan ging (hoe krijg je bijvoorbeeld iets vermeldenswaardig uit Robert Geesink....). En hij bleek ook nog eens bij dezelfde opticien te komen als ik, dus dat schepte nog een keer een extra band :-). Maar gisteren begreep ik toch wat er met de kritiek bedoelt werd. Mart stelde telkens hele lange vragen aan zijn gasten en liet ze amper uit praten. De opmerkingen die hij maakten raakten echt regelmatig kant nog wal, en hij ging de Olympische sporters nog wel even vertellen hoe ze zich moesten voelen. Helemaal schunnig was hoe hij met Marhinde Verkerk om ging. Zij had net naast een bronzen medaille gegrepen en zat er erg zuur bij (begrijpelijk lijkt mij).  Het enige waar Mart haar bij betrok, was om Henk Grol duidelijk te maken dat hij blij moest zijn met zijn bronzen medaille ("je had er ook zo bij kunnen zitten"  of "jij hebt tenminste nog brons, zij heeft niets"). Marhinde zakte steeds verder weg en keek steeds ongelukkiger, maar gelukkig kreeg ze alleen aandacht aan het eind van de uitzending, dus de pijnlijke situatie duurde niet zo heel erg lang. Maar voor mij heeft Mart inmiddels wel een beetje afgedaan. Hij is nu 65, misschien tijd om toch eens lekker van het pensioen te gaan genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten