dinsdag 21 augustus 2012

The Royal Oak

Klassieke pub
Vanaf Llys Meddyg is het ongeveer vijf minuten naar het westen lopen om bij de pub The Royal Oak te komen. Bij binnenkomst was het best wel druk, maar er was nog een tafel beschikbaar, naast de pooltafel. Dat merkte ik ook gelijk, want ik zat nog niet of ik had de witte bal al een keer in mijn nek. We gingen zitten, maar na een paar minuten kreeg ik een onbehagelijk gevoel. Werden we hier genegeerd ofzo, er kwam niemand naar ons toe namelijk! Ik bleek echter niet up to date te zijn met informatie over pubs in Wales. Ans had natuurlijk in mei al de nodige ervaring opgedaan het het bleek dat het hier gebruikelijk is om een menu zelf te gaan halen en dan bij de bar je bestelling te doen. Je betaalt direct, krijgt dan een nummertje mee en na verloop van tijd wordt je eten gebracht. Geen gek systeem, want het houdt de kosten wat lager en je kunt nadat je klaar bent met eten gelijk weg als je dat wilt. Naast het "traditional pub food", inclusief zaken als Sheperds Pie en Ploughmans Salad, was er ook een uitgebreide Indiaase kaart, waar Ans en ik een keuze uit maakten. Daan en Jeroen gingen voor erwten met patat en een hamburger, ook echt heel Welsh :-). Het duurde even voordat alles geserveerd werd, wellicht ook mede beïnvloed door de wel erg jonge en onervaren bediening. De curry's waren echter prima, en ook al hadden we een gerecht met op de kaart één pepertje, was het best nog wel pittig. Al met al werd het toch nog wel een latertje, want we gingen om tien uur pas terug naar onze kamer. Na de medicijnen aan Daan gegeven te hebben, was het tijd voor lichtjes uit in kamer 1.

1 opmerking: