vrijdag 11 mei 2012

Game of Thrones

Fijne serie, werkt verslavend
Ik denk dat Simon nu ongeveer vier jaar aan het proberen is om mij aan "A Song of Ice and Fire" te krijgen. Dit is een serie fantasy boeken waar hij (en overigens ook Frank) niet uitgepraat raken. Nu lees ik bijna alleen nog maar boeken als ik op zomervakantie ben, dus dat is niet al te veel. En als je dan naar het volume van een boek kijkt, dan ben ik er drie vakanties mee bezig. En dat is dan alleen het eerste deel, van een serie die nu al vijf boeken telt en die in totaal zeven delen moet gaan beslaan. Ik denk dat een jaar geleden (het was tijdens onze vakantie in Florida)  was dat Simon mij een alternatief voorstelde: namelijk de TV serie gaan kijken die  gemaakt werd van het eerste boek, A Game of Thrones. Ik voelde daar niet zoveel voor, want uiteindelijk "is het boek toch altijd beter". En wat ook meespeelde: hoe krijg je een fanatsy boek nu echt geloofwaardig op film gezet? Ook al hebben we tegenwoordig natuurlijk erg mooie technieken om dat ze doen, zoals je het je zelf inbeeld, zal het toch nooit worden (geen krachtigere photoshop dan je eigen hersenen, natuurlijk).

Maar Simon bleef hoog opgeven over de serie, zodat het in ieder geval in mijn geheugen bleef zitten. En toen het toeval wilde dat ik deze week wat tijd om handen had en het gehele eerste seizoen beschikbaar kwam, deed ik toch maar even een download. En na het bekijken van de eerste aflevering kan ik niet anders zeggen dan dat Simon in ieder geval mbt de start gelijk heeft gekregen. Veel verschillende verhaallijnen die nu nog erg los van elkaar lijken te staan, goede personages met karakteristieke koppen en, zoals Simon ook al aangegeven had, situaties en acties die je niet verwacht. Gebeurde mij in ieder geval al drie keer deze aflevering. Ik ben voorlopig even aan de buis gekluisterd, erg benieuwd of men het niveau van de pilot vast kan houden, maar als dat zo is, dan is dit wel een diamantje!

1 opmerking: