vrijdag 25 mei 2012

Van de weg gehaald

Hopen dat ik hier geen gezeur mee krijg....
Omdat we een flinke reis naar St Louis voor de boeg hadden en we niet supervroeg op wilde staan, besloten we om het ontbijt bij Arcade maar te laten vervallen en gebruik te maken van het ontbijt dat bij het Hampton Inn geserveerd werd. Niet geweldig, maar het kon ermee door en om half negen reden we weg. De weg ging wel heel voorspoedig en ik reed de nodige tijd van onze verwachte aankomsttijd aan, maar wel iets harder dan toegestaan. Met nog 35 mijl te gaan terwijl ik flink wat te hard reed, volgde echter het doomscenario, want in mijn achteruitkijk spiegel zag ik de highway patrol met sirenes aan verschijnen. Een lang verhaal kort te maken: ik mocht mee de politie wagen in om tekst en uitleg te geven (wat uiteraard niet lukte, want ik had geen steekhoudend verhaal waarom ik zo hard reed). Daar kreeg ik een bekeuring van 127 dollar (zeg maar 100 Euro), wat vervelend was. Maar wat ik vervelende vond is dat ik eigenlijk op de hoorzitting moest verschijnen! Dat is een formele procedure waar je onderuit kan als je schuld bekend en dat deed ik, maar dan moet je dus cash geld in en enveloppe stoppen en naar de plaatselijk rechtbank sturen. Dat is wel erg middeleeuws. Dezelfde dag uiteraard nog gedaan en op de bus gegooid, want ik wil er geen aantekening voor krijgen als ik volgende keer weer naar de USA reis. Eens kijken hoe ik dat goed kan blijven volgen, zodat dit snel en correct afgehandeld wordt. Als iemand hier tips over heeft, dan hoor ik ze graag van jullie!! Erg vervelend, maar het is gebeurd en dan moet je het maar achter je laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten