dinsdag 8 mei 2012

"Voorpret"

Extra voorpret!
Over anderhalve week vertrek ik samen met Rene, Frank en Simon voor een week naar Tennessee en Missouri. Om goed voorbereid aan de start te komen, had ik echter nog een hele waslijst van punten die ik nog af moest werken. Allereerst was er de kwestie van het nieuwe paspoort dat ik nog steeds op moest halen. Lag al een paar weken op me te wachten in het dorpshuis van Halfweg, dus dat moest maar eens gebeuren en gelukkig hebben ze een avond openstelling. Check dus. Volgende punt: Ans had bij het controleren van haar reisverzekeringen ontdekt dat we een Europese dekking hadden. Dat is natuurlijk niet handig als je naar de USA gaat, maar met een telefoontje naar de tussenpersoon (ook dat is in de avond mogelijk, heerlijk toch....) was ook dat snel geregeld. Eens kijken, wat hadden we nog meer. Oh ja, vorig jaar bleek mijn bankpas het niet in Chicago, dus ook maar even langs bij de bank. Dat was een kleine teleurstelling, want men kon niet bevestigen dat het probleem nu opgelost was (hoewel ik wel een nieuwe pas had gekregen), men kon alleen zien dat er geen aanleiding was dat mijn pas het niet in de geldautomaten in Nashville gaat doen. Meer zat er nu even niet in, helaas....Voor mijn bezoek aan Boot Country had ik het personeel stroopwafels beloofd, dus aangezien ik toch naar de Albert Heijn moest, ging dat zonder problemen in een keer mee.

Maar het leukste was om de voorpret nog wat op de vijzelen. Daarom maar even langs bij Pied a Terre,  de beste reisboekenwinkel van Nederland, waar ze een leuk boekje (van Moon Handbooks) hadden over Nashville en Memphis. Of dat onze plannen nog echt gaat wijzigen weet ik niet (ik heb zo maar een vermoeden van niet), maar alvast wat lezen verhoogd de feestvreugde verder. En dat vind ik toch zo leuker dan alleen maar losse artikelen op internet, noem me maar oldschool :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten