vrijdag 4 mei 2012

Madurodam

De Oude Wester in Madurodam
Afgelopen week vertelde een collega van mij dat iemand gemiddeld drie keer in zijn leven in Maduradam komt: een maal als kind, een maal als ouder en een maal als grootouder. De eerste fase (als kind) heb ik overgeslagen, maar vandaag mocht ik de tweede fase invulling geven. Daan en Jeroen hadden namelijk op het Jeugdjournaal gezien dat Madurodam vernieuwd was en dat wilden ze wel eens zien. Ondanks dat Ans en ik het ze nog een paar keer vroegen of ze echt wilden, bleven ze volhouden van wel. Een korte autorit later waren we vandaag in Den Haag om Madurodam te gaan verkennen (kaartjes natuurlijk op internet gekocht, loop je zo door en 10% korting, toch mooi meegenomen). Wat direct opviel was dat het vrij klein was en ook vrij druk, maar aangezien het de laatste dag van de vakantie was, was dat wel te verwachten. Na een kwartier begon Daan al te vragen waar de attracties waren. Ja, dat was jammer want die waren er niet. Dat was een teleurstelling, want daar hadden beide mannentjes op gerekend.

Hier kreeg ik dan wel een vakantie gevoel van
Wat bleek? Door de kleine huisjes in het park die erg op die in Legoland leken, hadden Daan en Jeroen Madurodam tot een Nederlandse versie van Legoland gemaakt en dan valt het natuurlijk vies tegen. Maar om eerlijk te zijn: ik vond het zelfs zonder die verwachting gewoon heel erg, erg, erg saai! Natuurlijk zijn het mooie gebouwen en is het kunstig om te zien hoe ze e.e.a. in het klein nagebouwd hebben, maar na het dertiende gebouw ben je wel klaar. Tenminste, wij dan. Wat uiteindelijk betekende dat 1 uur en 29 minuten later ik het kaartje voor de parkeerplaats afrekende en we weer terug reden richting Halfweg, 52,50 Euro en een illusie armer. Om ons gemoed weer wat op te krikken reden we maar even langs Garrone in Haarlem voor een paar lekkere ijsjes en kwamen Ans en ik tot een gezamenlijke conclusie: de fase "we gaan als grootouder naar Madurodam", daar gaan we allebei geen invulling aan geven!! Daar zullen onze kleinkinderen toch echt andere slachtoffers voor moeten zoeken, want nog een keer naar die saaie bedoening willen wij hen niet aandoen!

3 opmerkingen:

  1. Wat een negatief verhaal over zo'n mooi park waar Nederland trots op kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hebben we samen toch fase 1 (ik) en 2 (jij) gedaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem: Tja, het is waar je van houdt. Bij ons sloeg Madurodam echt niet aan. Ik kan me voorstellen dat anderen er ontzettend van genieten, maar ik ga er geen positief verhaal over schrijven als we het zo niet ervaren hebben.

    BeantwoordenVerwijderen