zondag 8 augustus 2010

Apple Store 5th Avenue

En inderdaad, omdat we toch al wakker waren, liepen we om 7.15 uur The Muse uit op weg naar de hoek van Central Park en 5th Avenue om naar de enige winkel te gaan waarvan Stev Jobs heeft gezegd dat hij eruit ziet zoals hij hem zelf in zou richten. Op die tijd is het zelfs in Manhattan nog rustig op straat. Om kwart voor acht kwamen we voor Apple adepten in het heilige der heiligen, dat 365 dagen per jaar 24 uur per dag geopend is. Met een mooie wenteltrap en langs een chagrijnige meneer die de trap aan het schoonmaken was (die dacht, gvd, daar heb je weer een stel toeristen die mijn mooie werk komen bevuilen!!!) kwamen we in de Applestore zelf aan. Ik kan niet anders zeggen dat dat die er op en top uitzag. Heel licht, veel glas wat voor transparantie zorgt en veel vriendelijk personeel dat je op een ongedwongen manier helpt. Op mij  vraag of ze nog een iPad hadden, die natuurlijk humoristisch bedoeld was, kijk de verkoper echter heel zorgelijk en wat bleek: ze hadden er nog 2!!!! Dat geloof je toch niet! Mijn voordeel was dat degene die ik wilde er nog was (dat moet voorbestemming zijn), nl de 64 GB Wifi versie, maar het exemplaar wat collega Amerik wilde, 32 GB over 3G, nee, helaas die hadden ze niet meer. Dat was toch wel even een koude douche, want als je ergens verwacht dat ze pellets vol zouden hebben, dan was het hier wel. Wellicht dat er deze week nog een lading binnen zou komen, maar hij achtte de kans niet zo heel groot. Dus helaas moet ik Amerik waarschijnlijk teleur gaan stellen...Naast de Pad zelf kochten we natuurlijk ook een hoesje voor het apparaat plus twee hoesjes voor de iPhone 3GSen van Ans en Hans en daarna mocht ik afrekenen. Een foto maken was wat lastig, want de medewerkers van Apple mogen niet op de foto van Steve (wat een zeikerd), dus moesten we een setting vinden waarop er geen van hen opkwam, maar ook dat lukte uiteindelijk. Bepakt en gezakt verlieten we de Apple Store weer en gingen we op zoek naar een plek voor ons ontbijt. Gelukkig hadden we gisteren al iets leuk gezien op de hoek van Central Park en 7th Avenue, dus met 10 minuten lopen waren we daar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten