vrijdag 6 augustus 2010

Koop nooit iets bij Fonteyn!!!

Zo vlak voor de vakantie moet we toch nog iets van het hart en een blogpost maken helpt dan altijd wel een beetje. Vandaag is het de firma Fonteyn in Uddel.  Wat is het geval? We wilden graag voordat we op vakantie gingen een wat groter zwembad neerzetten voor Daan en Jeroen. Toen Ans daar in de buurt was, was ze in de winkel van Fonteyn en dat zag er prima uit. Na enig overleg kozen we een zwembad uit en bestelden het via internet, waarna via Ideal betaald werd. Dat ging allemaal goed, en we kregen een telefoontje dat vandaag het zwembad geleverd ging worden. Vanochtend om 11 uur werd het pakket gebracht en bij aankomst vind ik dat de doos er al redelijk gehavend uitzag. Dat had mij al een indicatie moeten geven, want ik heb ooit iets bij de Makro gekocht dat in een dichtgeplakte doos zat en dat was ook helemaal niks. Na uitpakken bleken er enkele essentiële stukken te missen, zoals de koppelstukken om de stangen vast te zitten en ook de overtrek om het bad af te dekken. Een boos telefoontje van Ans zorgde voor de toezegging dat er een nieuw bad gebracht zou worden voor vier uur 's middags. Dat gebeurde ook, maar het was geen feest, want wederom bleken er stukken te ontbreken. Ik noem bijvoorbeeld de pomp die het water moest zuiveren (ja, kleine dingen hou je altijd...). En bij nader onderzoek bleek ook dat het bad al gebruikt was, de stangen beschadigd en de koppelstukken verroest. En dat terwijl het als een nieuw bad verkocht was!!! Deze keer belde ik, maar van medewerking was weinig sprake. Ik bood nog aan dat ze bij mij het bad op kwamen zetten en dan zouden we zeker weten dat alles er was, maar dat vonden de heren echt veel te veel moeite om te doen. We kregen zelfs nog discussie over het bedrag, want ik wens geen volle prijs voor tweedehands spullen te betalen. Uiteindelijk gaf de meneer aan de andere kant van de lijn toe dat dit een samenraapsel van restantjes was en dat er geen kwaliteitscontrole op gedaan was bij uitlevering. We gingen ons geld terug krijgen, maar de enige die dit kon doen was er pas dinsdag weer, dus het geld zou er woensdag zijn. En ophalen van de spullen? Ja, dat doen we nog een keer, na uw vakantie, leg het maar in de tuin met een dekzeiltje erover. Echt ongelofelijk, wat een stelletje ongeïnteresseerde mensen. Ik hou even goed in de gaten of we woensdag de centen terug hebben, anders gaat er een erg boos mailtje naar de "vrienden van Fonteyn".

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben een spa gekocht precies hetzelfde,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer je bij de fonteyn bent alles toppie, je wordt goed geholpen maar.... Dan wordt er geleverdspullen missen
    Radios doen het niet, ik heb hierover vaak gebeld en ben zelfs twee keer naar udel gereden (444) km heen en weer om de ontbrekende kussens op te halen de laatste keer weer vriendelikk geholpen en kreeg een waardebon mee, met de bevestiging dat ik twee dagen later gebeld zou worden, ook nu weer niks gehoord. Na enige dagen te hebben gewacht zelf maar weer gebeld, nu het antwoord dat het nog zes weken zal duren omdat het transport anders zo duur zou zijn in mijn kussens mee zouden moeten in een zee container..echt ben zo klaar met de loze beloftes en de moie praatjes van de veelal zeer jonge medewerkers daar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben vorig jaar een Spa gekocht. Perfect op tijd geleverd. Bosje bloemen erbij. Cadeautje erbij.
    De Spa werd na de installatie uitgebreid getest en gecontroleerd door erg vriendelijke monteurs.
    Een flowpomp die te weinig capaciteit bleek te hebben werd binnen twee dagen vervangen door een zwaardere. Wijziging in de verlichting die wijzelf graag wilden werd kosteloos vervangen.
    Dat de monteur dat s-avonds om half negen deed (in november...) vind ik een compliment waard.
    Dat deze acties uitgevoerd worden als er monteurs in de buurt andere afspraken hebben is logisch.
    Andere zaken die ik besteld heb, maar die niet aan mijn verwachtingen voldeden kon ik kosteloos terugsturen en mijn geld had ik binnen een paar dagen op mijn rekening.
    Ik vind het een prima bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben een paar weken terug een tuinhuis met veranda gekocht bij Fonteyn, dit hebben ze vorige week maandag gebracht......
      Bij het zien van het geleverde pakket vroeg ik aan de chauffeur, waar zijn de kunsstof grondbalken?
      Die bleken er niet bij te zitten, maar wel geimpregneerde, en een paar kapotte planken, na een telefoontje, werd het verschil in prijs van het bedrag voor de kunsstof balken afgetrokken en 50 euro voor de kapotte planken die we zo konden zien).
      Later die dag bij het uitpakken (alles was in de voortuin aan de straat gezet) bleken er nog 10 kapotte dakdelen bij te zitten, al het hang en sluitwerk was door en door verroest en de beschrijving niet leesbaar, alles was kapot en aan elkaar geplakt!
      Contact opgenomen diezelfde dag, ik moest overal foto's van maken en naar Diederick doorsturen, hij zou het oplossen!
      Na niets te hebben gehoord (hij beloofde terug te bellen) wéér gebeld, hij zou het meteen oplossen, want hij had woensdag al een mail naar de leverancier de deur uitgedaan (terwijl hij maandag al wist dat er zo veel aan mankeerde), na wéér niets te hebben gehoord, wéér bellen, de planken zouden donderdag komen (wat ook gebeurde) en het hang en sluitwerk vrijdag. Vrijdag laat in de middag niets geleverd, dus weer gebeld met Diederick, nee maar dat kon 2 dagen duren, zaterdag zou nog kunnen.
      het is nu maandag en net wéér moeten bellen, waarop Diederick zei, ja maar ze rijden daar nooit op zaterdag??
      Hij zou nu nog een keer gaan bellen met de leverancier...........we zitten nog steeds met een onaf tuinhuis en mensen die speciaal vrij hadden genomen om ons te komen helpen..........ik heb mijn lesje wel geleerd!!!!

      Verwijderen