zondag 8 augustus 2010

Utsav

Het restaurant in kwestie heet Utsav, heeft een aanbeveling van Michelin gekregen en is door Zagat (zeg maar de Iens van de USA, alleen wat groter en gezaghebbender dan Iens) vorig jaar uitgeroepen tot beste Indiaase restaurant in New York. Ans bekeek buiten even de kaart en zag dat voor de strenge Ayurveda methode die ze nu  hanteert ze hier wel voor een goed maaltje kon slagen. Dus, snel de trappen op, want we hadden inmiddels flinke trek gekregen. Zaak zag er aardig uit, maar je wordt er niet direct heel blij van. De bediening was echter prompt en correct. Ans wilde geen voorgerecht en koos een schaal met allerhande lekkernijen (vegetarisch uiteraard), ik koos de crabcakes en stukjes kip in een curry van kokos en koriander. Daar zat de enige misser van utsav, want de crabcakes bleken wegens gebrek aan ingrediënten niet gemaakt te kunnen worden. Als vervanger nam ik de gamba's in een pittige rode saus en ik kan niet anders zeggen dan dat dat een bijzonder goede keuze was. Lekker pittig, maar niet te heet en mooi opgediend in een blad.Het hoofdgerecht van de kip was ook erg goed en de bijgerechten, een pilaf met safraan en een lekkere korkante naan, maakte het geheel helemaal af.oh ja, ik moet de mango sapjes niet vergeten, die waren ook echt verrukkelijk. Na het hoofdgerecht zakten we allebei wat in, want de jetleg begon zijntol te eisen. Dus besloten we de rekening te vragen en zagen dat we voor 80 dollar in totaal (ongeveer 60 Euro) de buikjes rond hadden gegeten. Ik kan het er niet voor maken, en voor de reiziger naar New York die niet alleen op pretzels en hotdogs kan leven is dit een aangename afwisseling. Prima!!! Na het eten heb ik nu even de tijd gehad om het blog bij te werken terwijl Ans ondertussen ligt te ronken en bi mij vakken de oogjes nu ongeveer ook dicht. Over en sluiten voor vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten