zondag 29 augustus 2010

Lego foto

Bij de speurtocht naar leuke apps kwam ik vandaag een leuk kleinood tegen. Ik was er niet naar op zoek, maar via een search zag ik toevallig een podcast van Lego. Door erop te klikken kwamen andere hits met het woord Lego erin naar voren en zo zag ik opeens de app "Lego Photo" voorbij komen. Dat trok mijn attentie, dus aangezien hij gratis was, was het natuurlijk niet een echte kunst om op de knop "download" te drukken en ongeveer 5 seconden later stond hij op mijn iPhone. De applicatie doet iets heel simpels, in ieder geval uit te leggen. je neemt een foto van iemand (bij voorkeur een portret) en daarna druk je op de Lego knop en wordt de foto vertaald naar een geheel van  Lego steentjes. Dus: hoe ziet je foto eruit als je hem na bouwt met de wereldberoemde plastic blokjes. Ik vind het resultaat echt heel goed. Hiernaast is een bewerking te zien van een foto die ik van Daan gemaakt heb en ik vind hem echt heel erg goed lijken. Hoe kleiner je de foto's maakt, des te meer kun je het geheel er in zien, maar dat is natuurlijk niet zo heel erg gek.We hebben er in ieder geval een leuk uurtje mee gehad, want iedereen is op de foto geweest en gezien hoe ze er uit zouden zien als ze van Lego gemaakt zouden zijn :-). Je begrijpt dat dat Daan en Jeroen natuurlijk aanspreekt, want zij hebben vandaag weer een uurtje of acht met de Lego gespeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten