zondag 1 augustus 2010

iPhone 4

Gisteren was de introductie van de iPhone 4 in België. Daar kon je ze bij de winkel afhalen, in Nederland was het vanaf dat moment mogelijk om bij TMobile de iPhone te bestellen. Gelukkig ging de leverancier van mijn computer apparatuur naar België om als eerste de iPhone 4 in te slaan (go, Jeroen, much respect!!!). Op donderdag kreeg ik een email, waarin door Mobistar bevestigd werd dat er een iPhone voor me klaar lag, dus dat zat goed en op vrijdag kreeg ik de eerste signalen dat het apparaat "in the bag" was. Zaterdag kon ik de iPhone ophalen en ik kan maar één ding erover zeggen, namelijk "WOW!". De styling is weer echt des Apples, echt helemaal top. Nog strakker vormgegeven dan de iPhone 3GS, dat is echt een prestatie. Hij is ook een stuk sneller dan de 3GS, terwijl de kwaliteit van de foto's (5 MP) en de video's (in HD kwaliteit) een gigantische stap voorwaarts heeft genomen. De toegevoegde waarde van het OS4 had ik op de 3GS al gezien (zoals het multitasken en het aanmaken van mappen), maar komt pas echt tot zijn recht op de 4. Een echte "killer app" is Facetime, wat video bellen op de iPhone mogelijk maakt. Enige nadeel is dat je tot nu toe een wifi verbinding nodig hebt, omdat het via 3G verbinding nog niet mogelijk is. Als dat wel zo wordt, dan gaat er een nieuwe wereld open in mobiele communicatie. Van de death grip (het wegvallen van het bereik als je de iPhone op een bepaalde manier vasthoudt) heb ik niets gemerkt, maar uiteraard heb ik wel gebruik gemaakt van het aanbod om om dit te tackelen een gratis hoesje te bestellen (ik ben tenslotte Nederlander :-)). De grootste hindernis was overigens de SIM. Ik bleek een oude variant te hebben en in de iPhone 4 gaat een microsim. Maar met een bezoek aan de T-Mobile winkel in Haarlem was dat ook snel verholpen (even opletten, want ik heb ook nog een sim in mijn auto, dus ik moest de T-Mobile medewerker de sim die hij mij eerst had gegeven weer laten vernietigen, maar dat deed hij zonder probleem, echte goede service deze keer!). Al met al is de iPhone4 een mega apparaat waar we (lees: ik) nog veel plezier van gaan beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten