dinsdag 24 augustus 2010

Lush in Haarlem

Vanmiddag was ik even in Haarlem. Na een kort bezoek aan Anne en Max voor een "Nutty Latte" liep ik  door de Barteljorisstraat, bekend in heel Nederland door de aanwezigheid op het Monopoly bord. Ik had zondag gezien dat daar een vestiging van Lush zit. Twee maanden geleden was ik in de vestiging in de Klaverstraat (hé, we Monopoly) in Amsterdam geweest en was geïntrigeerd door de producten en de visie erachter (natuurlijke cosmetica, diervriendelijk en ecologisch verantwoord gemaakt). Alleen vond ik degene die daar hielpen niet zo erg service gericht. Maar in Haarlem is het toch anders dan in Amsterdam, dus ik ging er eens langs om te zien of ze een lekker scrubje voor Ans hadden. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een feest was! Bij binnenkomst werd ik hartelijk begroet door de dames die (in ieder geval vandaag) de scepter zwaaiden. Je voelt je gelijk heel erg welkom. Na de simpele vraag "wat kun je me aanbevelen voor mijn vrouw" begonnen de meiden bijzonder enthousiast te vertellen over de producten die in de winkel stonden. De persoonlijke favorieten van één van hen kwamen snel boven tafel, en waren de Brimstone als scrub en de Olive Branche douchegel. Alleen al door haar enthousiaste uiteenzetting wilde je die producten kopen, wat er ook in zat (haar collega werd het wat teveel, want die had het verhaal eerder gehoord :-))). Ik kon dus niet anders dan deze twee items kopen, plus ook nog een stukje "Buffy". In totaal ben ik maar een minuut of tien binnen geweest, maar het was echt een hele goede "shopping experience" en als self proclaimed ahop-a-holic meen ik daar nog echt een gedegen mening over te kunnen hebben ook. Als je in Haarlem bent is een bezoek aan Lush meer dan de moeite waard, laat je verrassen door de producten en de gedrevenheid en enthousiasme van de dames voor hun producten en hoe ze hierover verhalen, erg interessant (ik vond het bijna lijken op hoe sommeliers over wijn kunnen vertellen). Ik hou Lush op het lijstje "places to visit" bij een bezoek aan Haarlem. Zeker als ze nog eens een actie doen als een aantal jaar geleden :-)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten