maandag 2 augustus 2010

Kinderlogica: de humor ligt op straat

Onze lieve zoon Daan heeft iets met tanden. En dan voornamelijk dat ze niet uit zijn mond willen komen. Hij heeft maandenlang met een losse voortand rondgelopen, die uiteindelijk door de tandarts getrokken moest worden, omdat hij maar niet los wilde laten. Nu bleek de tand naast zijn linkervoortand ook al heel erg los te zitten. Sterker nog, er zat al een volwaardige tand achter die hem redelijk aan het duwen was. Je kon voelen dat hij aan een zijden draadje hing, maar op de één of andere manier wilde hij maar niet loslaten. En eraan komen om het laatste tikje te geven, dat mochten we niet van Daan. Vanochtend waren de heren echter op de trampoline bezig en wilden graag met papa stoeien. Dat moest kunnen, want het is de eerste dag van mijn vakantie. Omdat ik nog even wat in de keuken bezig was af te maken, gingen Daan en Jeroen vast springen. Plotseling klonk er een ijzingwekkende kreet van buiten, en hoorde ik Daan hysterisch huilen en naar binnen komen rennen. Dat was even schrikken, want het bloed stroomde uit zijn mond. Wat bleek? Door het stoeien had Jeroen hem een zet gegeven en was Daan met zijn mond op zijn knie gevallen en was de tand helemaal tot het laatste draadje los komen te zitten en was er een flinke wond in zijn mond daardoor ontstaan. Ik mocht er natuurlijk niet aankomen, maar wel het bloed wegwrijven en door toen ook even het tandje te wrijven kwam die er zonder problemen uit. Na twee minuten was de stress grotendeels over en het bloeden alweer gestopt. Toen ik Daan vertelde dat hij nu wel een Euro zou krijgen voor het feit dat zijn tandje eruit was, kwam Jeroen gelijk op mij afgelopen en zei: Papa, dan krijg ik toch zeker ook wel een Euro, want ik ben degene die de tand uit Daan zijn mond geslagen heeft!! Ik kon niet anders dan spontaan in lachen uitbarsten. Kinderlogica kent echt geen grenzen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten