donderdag 12 augustus 2010

Woensdagmiddag, shopmiddag

Om half twee begon ik mijn wandeling uptown. En een flinke wandeling, dat was het! De eerste winkel die ik zag was The Strand, één van de grootste boekwinkels van de wereld. Maar ik heb besloten om eerst eens een paar boeken op de iPad te proberen, dus na 10 minuten "browsen" vertrok ik weer. Als lunch liep ik binnen bij Zaro's. en gratis tip voor alle toekomstige New York bezoekers: ga hier niet heen!!! Het was matig lekker, duur en het personeel heeft de overtreffende trap van onbeleefd uitgevonden, ze trekken zelfs het geld uit je handen als het ze niet snel genoeg gaat. Iedere dollar die je hier spendeert gaat echt naar het verkeerde doel! De eerste slechte eetervaring die ik tot nu toe in deze week in New York heb gehad. Net op dat moment kreeg ik een sms van Ans dat ze Uggs had gekocht voor Yinte en Jeroen. Ik mailde terug: "dat is knap in het Guggenheim".
Wat bleek? Er stond zo een rij bij het museum, dat Ans er geen zin in had om daar in te gaan staan en had besloten om Madisson Avenue af te lopen (downtown) om zo naar The Muse te komen. Dus we liepen van verschillende kanten terug :-). Onderweg kochten we beiden diverse zaken (Uggs dus, een polo voor Daan van de US Open 2010, mokken van Le Pain Quotidien, 2 polo's voor Dennis, shorts voor Dennis). Speciale aandacht voor twee dingen: ik waagde nog een poging bij de Nintendo World Store en daar bleek men vandaag wel Bowser Junior in het pluche te hebben, dus die ging in de zak mee. En bij ieder ontbijt heb ik tegen een shirt aan zitten kijken, maar de winkel was nooit open, daar ben ik einde dag nog langsgelopen en heb dat daar gekocht, wat betekende dat ik uiteindelijk van ongeveer 8th street naar 59th Street moest lopen....pfff.....Dat laatste zorgde er wel voor dat ik nog een betoging mee mocht maken van "OMa's tegen de oorlog in Irak", daar stonden een stuk of vijftijg oma's te roepen dat de Amerikaanse troepen naar huis moesten komen. Ik weet niet of Barrack Obama het gehoord heeft. Tevens kwam ik langs de A&F Flagship Store. Omdat ik ook bij de hippe, jonge mensen wilde horen, blufte ik me naar binnen. Er stond een rij, maar toen ik zei dat mijn vrouw binnen was, mocht ik naar binnen, anders was het "te druk". En druk was het inderdaad. En niks paste. En de muziek stond veel te hard. En er werd te luid muziek gespeeld. En de bediening is geselecteerd op hoe lekker ze eruit zien (m/v, het zijn wannabee modellen) en niet op dienstbaarheid. Ik was snel weer weg, in ieder geval na de vakantie wat kilootjes afvallen om in zo'n shirt te passen (ik bedacht me dat ik er zelfs al één thuis heb hangen) en dan nog vraag ik me af of ik wel tot de doelgroep behoord (rethorische vraag, ik weet het al....). Na een mega wandeling kwam ik uiteindelijk om tien voor zes in The Muse aan, waar Ans zich al omgekleed had om naar Le Bernardin te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten