woensdag 11 augustus 2010

Ki-Sushi

Onze reisgids gaf als een gouden tip om bij Bar tabac te gaan eten. Nog los van het feit dat we niet zoveel trek in "op zijn Frans" hadden, zag het er nou ook niet echt heel gezellig uit. Deze tip lieten we dus maar even lopen. Gelukkig had Ans een ander restaurant "klaar gespot" zoals ze dat in Zuid Afrika zeggen. Een sushi restaurant, dat heerlijk koel was en er ook nog erg rustgevend uitzag en luisterde naar de naam Ki Sushi. Dat kan niet verkeerd gaan, zeker niet met aanbevelingen van Michelin en Zagat bij de deur. En inderdaad, we werden zeker niet teleurgesteld. We namen allebei een lunch menu. Dat menu bestond voor allebei uit een Miso soep en een salade (waar Ans haar vingers bij aflikte, met name vanwege de Japanse gemberdressing), waarna ik een bijzonder mooi opgemaakt bord kreeg, met daarop een aantal uitstekend gesneden stukken vis (tonijn, zalm, zeebaars en nog twee zaken die ik vergeet), Japanse omelet en een Japanse groente. Alles vers gesneden aan de bar, terwijl je toekijkt! Ans ging uiteraard weer voor de vegetarische optie, dus naast de rijst kreeg jij een aantal tofu blokjes en sushirollen met heel erg fijn gesneden komkommer. Het was allemaal echt om je vingers bij op te eten en ik ben echt heel kieskeurig was sushi betreft, te grof gesneden of niet vers, dan komt het er bij mij niet in. De prijs was echter wel even schrikken: voor het geheel moest ik 22 dollar afrekenen. Jaja, voor twee lunch menu's dus, NIET per persoon. Dat is echt, echt, echt te geef voor deze kwali- en kwantiteit. Hoewel ik weet dat ik tot nu toe bijna alleen maar positief heb geschreven over onze culinaire ervaringen in New York kan ik echt niet anders dan dat nu weer doen. Ben je in Brooklyn (en ik zal vast verklappen dat het zeker ook mijn advies zal worden die iedereen die naar New York gaat dat ook gaat doen), ga dan zeker langs op 122 Smith Street, want daar zit echt absoluut één van de beste Sushi bars van New York. Van harte aanbevolen voor alle liefhebbers van Japans eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten