maandag 9 augustus 2010

Ha! - club

Om acht uur vertrokken Ans en ik richting the "Ha!"-club. Op tijd, want het was toch een coole minuut lopen naar de locatie. Binnen gekomen kreeg ik flash-backs naar een bezoek dat Frank, Simon, René en ik brachten in Dublin aan een comedy club. Ook hier gingen we naar de kelder, ook hier was het een oude bende en ook hier was er weinig publiek, hoewel het in Dublin mbt dat laatste nog net even een tandje erger was. Bediening was deze keer best slecht, want je moest gelijk twee dingen per persoon bestellen, want dat was de cover charge die ze op die manier verwerkt hadden. Aangezien de drankjes ook nog eens redelijk aan de prijs waren en dat ook gold voor de french fries en cheese cake (die Ans onaangeroerd liet staan), vond ik het redelijk duur voor hetgeen geboden werd. Maar genoeg gezeurd. Er traden vier stand up comedians op, en de hele show werd door een MC aan elkaar gepraat. De MC moest uiteraard even iedereen in de zeik zetten, en ook wij kwamen aan de beurt, waarin we even gewezen werden op de verfijnde monturen van onze brillen en uiteraard dat we vast elke dag stoned waren, want we kwamen uit Amsterdam (we hebben niet geprobeerd Halfweg uit te leggen :-)). De bekendste persoon was Kevin Brown. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij schijnt in een heel populaire serie te spelen, te weten 30 Rock. Die deed het het leukst van alle drie, waarin hij telkens terug kwam op het feit dat hij heel veel gecast werd als iemand van de beveiliging, want dat waren altijd grote kale negers. Zijn optreden was de moeite waard. Er was ook een optreden van een Puertoricaan uit de Bronx en nog twee donkere kerels die ik wat minder vond. Maar goed, uiteindelijk kreeg het van mij een krappe voldoende en het is toch ook wel een ervaring om mee te maken.

Om 10.15 waren we weer in The Muse waar we aan de balie vertelden dat onze kluis het opeens niet meer deed. Gelukkig stuurden ze snel iemand van de beveiliging die het euvel op kwam lossen. En hoe denk je dat de beveiligingsbeambte eruit zag? Juist....een grote, kale neger!!!

1 opmerking:

  1. Misschien teleurstellend, maar via de website kan je ook een bon uitprinten met 2 tickets voor de prijs van 1.

    Maar Dublin was top. Wij waren de gangmakers van de show!

    BeantwoordenVerwijderen