donderdag 12 augustus 2010

Famous restaurants

Naast Le Bernardin telt New York natuurlijk heel veel andere restaurants in alle soorten en maten. Ik liep er afgelopen week twee tegen het lijf die ik eerder bezocht heb en die daardoor vaak een speciale herinnering met zich mee dragen. De eerste is Tad's, een kruising tussen een steakhouse en McDonalds. Dwz: je gaat er ala McDonalds je eten bestellen aande counter, maar in tegenstelling tot McDonalds heeft het eten hier wel smaak :-). Ik heb er in 1993 voor het eerst in mijn leven tonijn leren eten en het was in San Francisco het restaurant waar ik met Frank, Simon en René de meeste diners heb weggewerkt. Niet echt gezellig als je er met je vrouw uit eten gaat (dus dat doe je dan ook niet), maar verder prima binnen te houden, zeker als je met drie andere kerels bent. Hier is de klassieke opmerking gemaakt: "How would you like your steak? I want you to burn it!".
Het tweede restaurant dat ik in New York tegen kwam en waar ik bij een ander filiaal al eens eerder heb gegeten was Famous Dave's Barbeque. Verrassend genoeg kwam ik die dus ook in New York tegen, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De naam zegt het al: je kan er van de barbeque eten en dan met name.....vlees!!! Ze hebben verschillende soorten sauzen van pittig tot bloody fucking hot. Het is met name veel voor redelijk weinig. Vorig jaar hebben Hans, Leny, Daan, Jeroen, Ans en ik daar in Long beach (bij Los Angeles). Was wel erg gezellig , maar bij Ans is een en ander toen niet zo heel goed gevallen, want na het eten daar kreeg ze een allergie, waardoor ze bijna van haar stokje ging. dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, dus los van of je het lekker vindt hebben wij deze keer Famous Dave maar even links laten liggen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten