dinsdag 16 februari 2010

Mass Effect 2

Na het afronden van Dragon Age: Origins wilde ik gaan beginnen aan Fall Out 3. Heb ik een avondje gespeeld, maar sloeg nog niet direct aan. Toeval wilde dat ik op de Bioware Site zag dat ze net bezig waren om Mass Effect 2 uit te brengen. Nu had ik Mass Effect 1 nooit gespeeld, maar 2 zag er in ieder geval wel lekker uit, dus ik besloot me daar even op te storten ipv door te gaan met Fall Out 3. En het moet gezegd: ME2 is een fijne game! Hij is grafisch en cinematografisch nog net even beter dan Dragon Age. Qua thema spreekt Dragon Age mij wat meer aan (fantasy), ME2 is echte science fiction. Maar het verhaal is in beide gevallen echt goed te noemen. Groot verschil is wel dat Dragon Age een echte RPG is, terwijl ME2 meer een mix is van een third person shooter met rpg invloeden (zoals het upgraden van je karakter, het verzamelen van een groep vrienden, het ontwikkelen van wapens e.d.). Een echte aanrader wat mij betreft (op tweakers krijgt ME2 overigens een 9,5 uit 10, dus dat geeft ook wel wat aan). Mijn grootste bezwaar aan ME2? De speeltijd. Na een coole 50 uur ben je er wel doorheen en dat is toch wel wat aan de korte kant voor zo een episch verhaal. Misschien toch de moeite waar om het eerste deel nog te kopen om te zien hoe ik in ME2 verzeild raakte :-)?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten