maandag 2 januari 2012

Verbeter de buurt

Het bushokje langs de N200 was al gemeld....
Op mijn iPhone heb ik sinds een jaartje de app "Verbeter de Buurt". Het doel van de app is simpel: meldt zaken in je leef- en werkomgeving die niet in orde zijn.  Dat kan variëren van een los liggend tegeltje tot een lantaarnpaal die uit de grond is gereden of zwerfvuil wat door de wijk verspreid is. Via de app kun je het eenvoudig melden (eigenlijk net zoiets als via de app Buiten Beter). Daarnaast kun je ook initiatieven voorstellen en via diverse social media (Twitter, Facebook, Hyves)  proberen om animo te genereren om de gemeente ertoe te bewegen om de voorstellen ook aan te melden. Gisteren heb ik twee meldingen gemaakt. Een betrof een basketbal veldje in Spaarnwoude, waarbij het hek per definitie op slot is en waar je dus je kinderen over het hek moet tillen om ze te kunnen laten spelen. Dat nodigt niet echt heel erg uit tot meer beweging. De tweede melding was van een ander kaliber. Een paar hanggroep jongeren hadden gezien dat het bushokje na het afsteken van vuurwerk nog heel was en dat kon natuurlijk niet de bedoeling zijn en hadden besloten daar een helpende hand toe te steken om dat te verhelpen. Bijna al het glas was eruit geslagen en de wanden waren volstrekt uit hun verband getrokken. Toen ik hier melding van maakte kreeg ik redelijk snel terug dat deze al in behandeling was. Dat is toch wel goede communicatie en een reden te meer om zaken te blijven melden, want het valt mij in ieder geval op dat zaken die aangemeld worden over het algemeen ook snel opgepakt worden. In ieder geval in Haarlemmerliede/ Spaarnwoude, ik zou niet snel zeggen dat onze gemeente voorop loopt in gebruik van nieuwe media, maar dit hebben ze toch wel snel onder de knie gekregen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten