donderdag 10 mei 2012

Twitter hacked

Erin getrapt, potverdikkeme!
Afgelopen vrijdag had ik een goed diner bij Brasserie Het Gemaal. Tegenwoordig doe je dan als bedankje natuurlijk een twittertje (of een facebookje of een four squaretje of....). Wat schetste mijn verbazing dat ik twee dagen laten een twitterbericht kreeg van Het Gemaal, waarin stond dat er iemand vervelende dingen over mij aan het zeggen was. "Wat krijgen we nou!", dacht ik, en volgde de link die in het bericht stond, maar daar kwam ik op een lege pagina uit. Nog enigszins verwonderd dat er niets achter zat en trouwens ook dat het bericht in het Engels was, dacht ik er nog 20 seconden over na en ging toen weer verder met waar ik mee bezig was. Totdat ik plotseling mails en wat voor andere berichten ik al niet binnen begon te krijgen van Twitter volgers. De een vertelde me dat ik afval pillen aan het promoten was, maar de meeste vroeg wie er kwaad over hen aan het spreken was op internet. He, dat was dezelfde boodschap die ik gekregen had. Pas toen viel het kwartje, ik was gehacked op mij Twitter account door het klikken op het twitterbericht van Het Gemaal! Dat voelde wel even heel erg suf als je dagelijks vanuit je werk bezig bent met Internet en Mobiel.

De oplossing was erg eenvoudig, namelijk even het wachtwoord resetten en weer eens door de lijst met apps te lopenvan apps die je rechten op het gebruik van je Twitter account hebt gegeven (dat blijken er toch altijd meer te zijn dan je denkt) en die opschonen. Daarna was het ook over (anders dan bij Het Gemaal, waar ik nog dagelijks spam via krijg.....). Iedereen, en dat waren er echt veel, bedankt die me erop attendeerde dat ik de fout in gegaan was, mede dankzij jullie kon ik snel herstel plegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten