donderdag 18 juli 2013

Het zwembad staat

Heerlijk zwemmen!!
Sinds tijden hebben we weer eens een echte zomer in Nederland. Het zijn temperaturen die ik de afgelopen tijd alleen in de USA of India tegen ben gekomen. In dat kader waren Ans en ik ons aan het afvragen of we het zwembad weer een keer op moesten zetten. Dat klinkt eenvoudig, maar met een omvang van 8 x 4 x 1,5 is het best een groot ding. Uiteindelijk hakte Ans de knoop door en besloot om samen met Herman het bad op te gaan zetten. De vorige keer ging het moeizaam dus daags hiervoor waren we best wat zenuwachtig. Wat schets mijn verbazing dat ik, terwijl ik zelf nog aan het werk was in Utrecht, al een Whatsapp bericht kreeg dat het vullen al begonnen was. Met wat extra handen bleek het bad redelijk eenvoudig opgezet te kunnen worden (soms heb je net een extra handje nodig) en omdat de ervaring van de vorige keer (2 jaar geleden) toch nog aanwezig was ging het lekker snel. Daarna moest er 125 kilo zout in het bad gestort worden en waren we een dag bezig om het bad te vullen met de tuinslang, maar toen konden de jongens erin plonzen. En dat deden ze met volle overgave,  zelfs in dan nog ijskoud water, wat gelukkig door het bijgeleverde zonnepaneel dat het water verwarmt snel acceptabel werd. Met de komende dagen met temperaturen van meer dan 30 graden gaan we hier zeker erg van genieten!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten