zondag 10 november 2013

4G van T-Mobile

Kijk eens aan, 4G op het T-Mobile netwerk!
Sinds 7,5 jaar ben ik klant van T-Mobile. Niet altijd een genot, maar op zich kan het er wel mee door, met name qua prijs/ kwaliteitsverhouding (dat je geen bereik hebt tijdens een wedstrijd van Ajax, tja, dat hoort er dan maar bij). Het betekent in Nederland ook dat T-Mobile niet voorop loopt met innovaties. Zo zijn KPN en Vodafone inmiddels al zover dat bijna al hun klanten gebruik kunnen maken van het 4G netwerk, zodat mobiel internet nog sneller werkt en bijna gelijk is aan een Wifi verbinding. Zondag kreeg ik hiermee een aangename verrassing, want toen ik op mijn telefoon keek zag ik opeens tot mijn grote verbazing dat ik ook een 4G verbinding had gekregen. Dat moest ik natuurlijk even uitproberen en ik moet zeggen, het was inderdaad sneller dan de normale 3G verbinding, of in ieder geval heb ik het zo ervaren. Ik helemaal blij natuurlijk, totdat we weer in Halfweg aankwamen en ik weer op mijn iPhone keen en een bekend icoontje weer terug was gekeerd: namelijk 3G. Betekent dat de dekking van T-Mobile met zijn 4G netwerk nog niet helemaal je dat is en dat de uitrol, niet geheel raar overigens, in de grote steden begint en dat daar de verbinding tot stand gebracht wordt. Het drukt me weer eens met de neus op de feiten dat Halfweg kennelijk toch geen Amsterdam is :-(. Nou ja, hopen waar dat ze er wat snelheid mee maken, want de snelheid smaakt in ieder geval naar meer!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten