zaterdag 14 december 2013

Mees Kees op kamp

Binnenkort ook naar de Lego film
Jeroen is een fan van de boeken van Mees Kees. De eerste film van Mees Kees vond hij ook leuk en de tweede film, Mees Kees op kamp, kwam deze week uit. Jeroen wilde er natuurlijk gelijk naartoe en aangezien Ans zaterdag naar Elst en Zutphen ging en Daan de film "suf" leek, ging ik vanochtend om 10.30 gezellig met Jeroen op pad. De Pathé Haarlem was toen nog heel erg leeg, Jeroen schepte snel wat snoep en greep een Fristi en we verdwenen zaal 1 in, de enige plek waar volgens mij nog andere mensen op dat moment in de bioscoop waren. In de voorfilmpjes zat een erg leuke trailer van de Lego film die binnenkort uitkomt (zag er echt leuk uit, daar gaan we in ieder gevallen met de mannen van de familie heen), maar er werd ook een stuk getoond van een oorlogsfilm met George Clooney, dat vond ik dan wat raar als voorfilm bij een kinderfilm. Daarna was het de beurt aan Mees Kees en zijn kinderen uit de klas, die op kamp gingen. Voor kinderen van de leeftijd van Jeroen (bijna 9) is het echt een heel leuke film, met veel lachen en hier en daar een emotioneel momentje en eens niet allemaal special effects die rondschieten. Ik moet bekennen dat ik ook een paar keer hard heb meegelachen en dat er een keer een traantje in mijn oog blonk (bij het bezoeken van het graf van de vader van Tobias). Met de kinderen echt de moeite waard en hij duurt maar 1 uur en 15 minuten, dus ook qua tijdsbeslag is het prima te doen. Maar ik kijk nog meer uit naar die Lego film......:-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten