vrijdag 16 december 2011

Groupon: toch wat minder?

Rijsttafel was uitstekend, maar weinig....
Vanavond was het kwartaal uitje van de "comics gang": Frank, Simon, Rene en ik gingen weer eens uit eten. Normaal had het de beurt aan Frank geweest om iets te organiseren, maar omdat ik een paar weken geleden een Groupon aanbieding had gekocht om voor 39 Euro (ipv 99) een vier persoons rijsttafel bij Puri Indonesia (gewaardeerd met een 9+ van Johannes van Dam) te verorberen, besloten we daarheen te gaan. Net voor ik wegging vertelde Ans me echter nog dat er wat waarschuwingen waren geweest over Groupon deals: het kwam nog wel eens voor dat de porties opeens een stuk kleiner waren, of dat er mysterieuze zaken op de rekening verschenen. Gewapend met die kennis gingen we op pad en kwamen een half uurtje later dan gepland bij Puri Indonesia (Simon had onverwacht een verkeerde afslag genomen). De hele bediening bestond uit een dame die ons vriendelijk te woord stond en ons naar onze plaatsen bracht. Vooraf kregen we een kippensoepje (prima) en daarna kwam de rijsttafel. Ik kan niet anders zeggen dan dat het kwalitatief heel erg goed was. Maar ik kon ook niet anders concluderen dan dat het best wel weinig was. Er waren zes gerechtjes van kip en rundvlees en daarbij werden nog twee eieren geserveerd plus wat gele en witte rijst. Een verzoek om een tweede bakje gele rijst was aan dovemans oren gericht en is nooit gekomen. Na minder dan 10 minuten was alles (op wat witte rijst na....) helemaal op. Het dessert bestond uit twee lychees per persoon en dat was het. Wellicht komt het door hetgeen Ans me eerder had vertelt, maar ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er wat op bezuinigd was qua hoeveelheid. toch wel erg jammer, hoor......Maar gelukkig zat de Burgermeester naast Puri indonesia, zodat we daar nog een toetje konden nemen...:-)!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten