vrijdag 10 mei 2013

Houston Astros - Los Angeles Angeles

Simon zat strak op de bal in Houston
Omdat we toch een wat strak tijdsschema hadden, sprongen we, nadat we snel de tassen hadden neergelegd en de wifi voor Days Inn hadden ingesteld, weer in de auto om wat te gaan eten voordat we naar de hoofdmoot van de avond gingen: de baseball wedstrijd van de Houston Astros tegen de Los Angeles Angels. Het eten was een prima traditionele Amerikaanse maaltijd, met mini taco en "average joes" vooraf en een burger als hoofdgerecht, behalve voor Rene die een stukje forel nam. Daarna weer de auto in, en he, er was weer file. Is het hier altijd zo druk in Houston? Maar Minute Maid Park was lekker dichtbij, we parkeerden de auto voor 10 dollar voor de deur, dat was wel een uitstekende service. Echt druk was het overigens niet te noemen, want er stonden hele tribunes leeg. Een bezoek aan de fanshop voor de Astros pet kon natuurlijk niet achterblijven (ik had zelfs geen pet meegenomen vanuit Halfweg, omdat ik toch wist dat ik er hier een zou kopen) en tot mijn verbazing paste de maat "small/ medium"  mij het best. Heb ik toch niet zo een grote kop als sommigen zeggen :-). Inmiddels merkte ik wel dat Simon en Rene wat stillig begonnen te worden en na en strakke ondervraging bleken de mannen wat vermoedheidsverschijnselen te vertonen na de inmiddels al lange dag. Gelukkig maakten de Astros en de Angels er een erg leuke wedstrijd van, want de scores gingen op en neer en de voorsprong wisselde in totaal zeven keer van handen. Werden ook de nodige fouten gemaakt, dat kwam de spanning ten goede en Josh Hamilton, de grote ster van de Angeles had een bijzonder goede dag en leek weer een beetje uit zijn "dip" te komen. Tijdens de wedstrijd zorgde Simon voor een mooi aandenken aan dit bezoek, namelijk een klein handdoekje van de Astros dat hij verkeeg door een bon in te vullen, al weet hij niet waarvoor. Na het eind van de eerste helft van de achtste inning (met een trage werper op de heuvel voor de Astros) merkte ik dat het vonkje echt uit was en bij een 5-5 stand verlieten we toch maar het stadion. Daar waren we overigens niet de enige in, want na meer dan 3,5 uur spel was de helft van het publiek al verdwenen. In ons hotel aangekomen zag ik op mlb.com dat de Angeles ondertussen met 6-5 hadden gewonnen. Hopelijk doen de Texas Rangers het volgende week beter.

Het was een volle, bewogen eerste dag in Texas, maar we hebben er nu al weer van genoten. Op naar vrijdag, waar onder andere een bezoek aan NASA op de planning staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten