zaterdag 19 december 2009

It's good to be the king!


Ik heb soms de neiging om situaties die ik in mijn werk tegenkom van een quote uit een film te voorzien. Zo is het soms niet altijd even eenvoudig of zelfs leuk om de eindverantwoordelijkheid over een groot en belangrijk programma te dragen, maar het merendeel van de tijd geniet ik er met volle teugen van. Een quote die in dat kader een paar weken geleden bij mij opkwam was "it's good to be the king!". Ik wist dat hij van Mel Brooks was, maar ik dacht dat hij uit de film "Men in tights" afkomstig was. Maar door collega Henk vd Honing werd ik er terecht op gewezen dat deze uit "History of the World, Part 1" kwam, die ik overigens ooit in de tot bioscoop omgetoverde kantine van camping De Lucht te Scherpenzeel heb mogen zien (voor de liefhebbers, er is nooit een deel 2 gekomen, dat was ook nooit de bedoeling). Daarin speelt Mel Brooks Lodewijk de 16de, die alles doet eat God verboden heeft, simpelweg omdat hij de koning is. Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil en een mening hebben, maar uiteindelijk is Louis de koning en besluit hij wat er gebeurd. Een kleine samenvatting van dit stuk inclusief the bijbehorende rap is op youtube terug te vinden. And hell yeah, it's good to be the king!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten