zaterdag 12 december 2009

Manchet

Zoals eerder gemeld heb ik vorige week mijn maatwerk overhemden opgehaald. Uiteraard deze week natuurlijk gelijk aangetrokken en potdikke, wat zitten die dingen lekker. Echt een mega verschil met confectie hemden (kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :-)). Daarom besloot ik vrijdag dat ik weer een tripje naar de Society Shop zou maken om nog twee hemden te bestellen. Deze keer ging ik echter in de middag (rond een uur of 1) ipv lekker 's ochtends om 10 uur (met vooraf een bezoekje aan Anne en Max). Dat merk je gelijk, want alle parkeer garages zijn al vol en aangezien Haarlem sowieso niet de meest auto vriendelijke stad is, was het een crime om te parkeren. Maar uiteindelijk vind ik een plekje en  kon ik een gezonde wandeling beginnen om naar de plaats van bestemming te komen. Bij de winkel bleek het ook daar drukker dan normaal, maar als vaste klant merk je toch een bepaalde voorkeursbehandeling (tja, dat kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet, maar ik vind het toch wel prettig, ok, ik ben een snob in dat soort zaken :-)). Uiteraard was er genoeg mooie stof, dus kiezen was een niet al te moeilijk. Bij de opmaak van de hemden nam ik 1 keer ene afslag: ik heb er één met manchetten laten maken. Bij het afrekenen zag ik een paar manchetknopen liggen, die gemaakt waren in de oudste Delfts blauw fabriek ter wereld. Zagen er wel bijzonder uit, maar ik heb er al flink was die ik zelden gebruik. Maar de verkoper was me in dit geval voor en verkocht mij de manchet knopen voor de reeds gespaarde Society punten (die anders toch maar zouden blijven liggen). Ik bewaar ze nog even tot het overhemd binnen is, dan zullen we eens zien of dat het helemaal "af" maakt!!

Oh ja, en voor degenen die zich zorgen maakten: vandaag heeft Daan een bami schijfje gegeten! Maar dat is hem slecht bevallen, na het eten had hij buikpijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten