woensdag 19 december 2012

Not too cheap

Veel winkels op Dundas en Yonge street, maar bar weinig koopjes
Een andere vergelijking met de USA. Ik vind het altijd heerlijk om zaken in de Verenigde Staten te kopen. Los van alle leuke dingen die ze daar hebben, is de prijs bijna altijd ook interessanter dan in Nederland. Natuurlijk door sommige outlets, maar ook in de normale winkels heb je minimaal een mooi voordeel door de koers. Ik had het idee dat dat in Canada ook zo zou zijn. Nou, ik kan jullie vertellen dat dat mooi niet het geval is! Ongeveer alles wat er in de winkels te koop is, is sowieso duurder dan in de USA (voorbeeld: honkbalpet die in de USA 28 dollar kost, gaat in Canada voor 35 dollar van de hand), maar ook in vergelijking met Nederland, liggen de prijzen gemiddeld echt hoger. Ik had in mijn hoofd om voor Daan een doos Hobbit Lego mee te nemen, maar na een korte hercalculatie kwam ik tot de conclusie dat deze sets in Nederland 10% goedkoper zijn dan in Canada. Natuurlijk loop je wel eens tegen een leuke aanbieding aan, maar door de bank genomen hoef je niet naar Canada te gaan om eens lekker voordelig te shoppen. Jammer hoor, voor een shopaholic zoals ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten